شناسهٔ خبر: 67678676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت خبر داد

آماده‌باش آتش‌نشانی رشت در تاسوعا و عاشورای حسینی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: تیم‌های عملیاتی این سازمان به منظور خدمات‌رسانی به شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با استقرار ۱۲ نقطه شهر در آماده‌باش کامل هستند.

صاحب‌خبر -

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، در آماده‌باش کامل قرار دارد و همه مرخصی‌ها در این ایام لغو شده است.

وی افزود: در تاسوعا و عاشورای حسینی تمهیدات ویژه‌ای از سوی سازمان آتش‌نشانی رشت پیش‌بینی شده و آتش‌نشانان در این ایام در مناطق پرتجمع از جمله دانای علی، خیابان معلم، شهرداری، مهدیه، مصلی، چهارراه گلسار، خیابان مطهری، جانبازان، خواهر امام (س)، فلکه صیقلان، لاکانی و یخسازی استقرار دارند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری در این ایام، با نیروهای سازمان آتش‌نشانی همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده نیروهای امدادی، راه را برای خودروهای آن‌ها باز کنند تا بتوانند به موقع به محل حادثه برسند.

مؤمنی تصریح کرد: هیئت‌های عزاداری در ظهر عاشورا، پیش از برگزاری مراسم آتش‌زدن خیمه‌ها با سازمان آتش‌نشانی هماهنگ کنند و در صورت نبود نیروهای آتش‌نشانی، با ایجاد فضای امن و رعایت نکات ایمنی، شلنگ آب و یا خاموش کننده آماده داشته باشند تا صورت گسترش حریق بتوانند آن را به سرعت خاموش کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان برای آتش‌زدن خیمه‌ها از بنزین و مایعات قابل اشتعال استفاده نکنند و به منظور جلوگیری از سرایت آتش و وقوع حادثه ناگوار، کودکان و بانوان چادری را از خیمه‌ها دور نگه دارند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: گاهی اتفاق افتاده پیش از آتش زدن خیمه فردی یا کودکی داخل خیمه بوده است و شهروندان با بی‌دقتی و سهل انگاری و بدون بررسی، به یکباره اقدام به سوزاندن خیمه کرده‌اند که این مسئله باعث وقوع حوادث ناگواری شده است.

مؤمنی گفت: عزاداران در عصر عاشورا و زمان برگزاری مراسم شام غریبان در معابر و خیابان‌ها از روشن کردن شمع در مجاورت درختان، خودروها، مغازه‌ها، هیئت‌های با محافظ برزنتی و در داخل ظروف یک‌بارمصرف قابل اشتعال خودداری کنند.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در حال حاضر با تعداد ۳۸۰ نیروی انسانی و ۹۰ دستگاه خودرو سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و موتورسیکلت در ۱۵ ایستگاه فعالیت می‌کند.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

نظر شما