شناسهٔ خبر: 67488933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت تبریز: مشارکت حداکثری در انتخابات ویژگی انقلاب ایران است

تبریز- ایرنا- امام جمعه موقت تبریز شرکت حداکثری در انتخابات را به علت اینکه انقلاب ما انقلابی مردمی است، حائز اهمیت دانست و گفت: امروز وظیفه همه ما این است که با ایجاد شور و شوق و ترغیب اطرافیان به حضور پرشور در انتخابات، نقش خود را ایفا کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل روز چهارشنبه در آیین تجلیل از قضات و کارمندان نمونه دادگستری استان، با اشاره به حساسیت های فعالیت در دادگستری ها، اظهار کرد: تقویت عزت نفس و توجه به مسایل معنوی برای برون رفت از مسایل حاشیه ای در بین کارکنان این مجموعه ضروری است.

وی افزود: ماهیت ماموریت خاص دستگاه قضایی، این مجموعه را مستعد بروز صفات منفی کرده است و به این خاطر در تعالیم الهی و اسلامی موضوع قضاوت بسیار مورد توجه قرار دارد.

وی اظهار کرد: به جهت وجود زمینه های بروز نکات منفی، کارکنان مجموعه‌ دادگستری به خصوص قضات نیازمند توجه به مسائل اخلاقی و خودسازی برای تقویت هرچه بیشتر عزت نفس خود هستند.

مطهری اصل حکم به عدل را از اهم ثواب های مدنظر خداوند عنوان و اضافه کرد: قضاوت به زعم تعالیم الهی و اسلامی، تفویض اختیاری از سوی خداوند به ائمه و معصومین (ع) و از سوی ایشان به قضات است.

وی با بیان اینکه نعمت عقل و شعور امتیازی است که خداوند صرفا" به انسان عطا فرموده است، افزود: به رغم این امتیاز بزرگ، انسان با تمام رسولان الهی، عناد، دشمنی و لجاجت داشته است و به همین دلیل خدا در قرآن به غیر از انسان از هیچ موجودی گلایه نکرده است.

رضایتمندی ۷۰ درصد مراجعان به دادگستری آذربایجان شرقی

به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم از رضایتمندی مراجعان دادگستری استان به میزان بیش از ۷۰ درصد خبر داد و گفت: کارکنان قضایی، اداری و دادگستری و سازمان‌های تابعه علیرغم تمامی مشکلات، با مجاهدت و ایثارگونه تلاش کرده و ذره ای کوتاهی نداشته اند.

موسی خلیل اللهی افزود: بر اساس ارزیابی سامانه نظرسنجی قوه قضائیه میزان رضایتمندی مراجعین به دادگستری آذربایجان شرقی بیش از ۷۰ درصد بوده و مردم از نحوه برخورد و رسیدگی به امور خود اظهار رضایت کرده‌اند و این مهم علیرغم ماهیت ماموریت مجموعه قابل توجه و حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: مسئولیت شرعی، قانونی و انتظامی قضاوت برعهده قضات است، اما نقش کارکنان اداری به عنوان پشتیبان و مکمل ماموریت قضا، نیز بسیار مهم و تعیین کننده است.

خلیل اللهی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری، یادآور شد: بدون تردید کارکنان مجموعه‌ در لبیک به منویات مقام رهبری با ترغیب و تشویق خانواده و اطرافیان در این خصوص به نقش خود جامه عمل می پوشانند.

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشید و پانزدهم تیر دور دوم انتخابات برگزار می شود .

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در این دور با هم رقابت می کنند.

نظر شما