شناسهٔ خبر: 59579718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس فتا بوشهر درباره دانلود اپلیکیشن‌های قرآن و دعا هشدار داد

بوشهر - ایرنا - رئیس پلیس فتا بوشهر درباره دانلود اپلیکیشن‌های قرآن و دعا آلوده به بدافزار در ماه مبارک رمضان بویژه شب‌های قدر هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی روز یکشنبه به رسانه‌ها گفت: یکی از اقدامات مجرمانه کلاهبرداران سایبری طراحی و آلوده کردن اپلیکیشن‌های قرآن و ادعیه به بدافزارها با هدف سرقت اطلاعات تلفن همراه قربانی است.

وی توضیح داد: برخی از نرم افزارها در هنگام نصب از کاربر درخواست می‌کنند تا برخی از مجوزها از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی و دیگر برنامه‌ها رابه نرم‌افزار بدهد در حالی که این مجوزها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت آن نرم‌افزار ندارند.

قاسمی تاکید کرد: در صورت مشاهده این گونه نرم افزارها از نصب آنها بر روی تلفن همراه خود خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: شگرد دیگر برخی از مجرمان سایبری فروش یا معرفی لینک دانلود اپلیکیشن با دریافت مبالغ ناچیز است و با این راهکار کاربران را به درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت و اطلاعات کارت بانکی آنها را سرقت و موجودی حساب آنها را برداشت می‌کنند.

پلیش فتا بوشهر درباره دانلود اپلیکیشن‌های قرآن و دعا هشدار داد

وی توصیه کرد: بهترین راه برای گرفتار نشدن در دام مجرمان سایبری دانلود یا خرید اپلیکیشن‌های قرآن و ادعیه از سایت‌های شناخته‌شده و مارکت‌های نرم‌افزاری معتبر و وارد نشدن به لینک‌های ناشناس است.

رئیس پلیس فتا بوشهر بیان کرد: پلیس فتا به‌صورت مداوم در حال پایش و بررسی فضا مجازی بوده و در صورت مشاهده هرگونه موردمجرمانه، بااقدامات پیش‌دستانه با مجرمان سایبری برخورد و مقابله می‌کند.

وی یادآور شد: هم استانی‌ها می‌توانند کلاهبرداری‌های مشاهده کرده را از طریق مراجع قضایی مطرح کنند تا موضوع از سوی پلیس فتا رسیدگی شود.

قاسمی اضافه کرد: همچنین مردم می‌توانند گزارش‌های خود را با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

نظر شما