شناسهٔ خبر: 67974177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام ۴۵ دستگاه اتوبوس به مرز مهران از سوی شهرداری قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: براساس ابلاغ شهردار قزوین ۴۵ دستگاه اتوبوس و ماشین آلات امدادی و پشتیبانی به همراه حدود ۱۰۰ راننده برای جا به جایی زائران اربعین حسینی به مرز مهران اعزام می شوند.

صاحب‌خبر -

سید محمد مهدی تقوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کاروان با اعزام تیم های فنی و پشتیبانی، امدادی، آمبولانس، نیسان، دانگ فنگ، موتور سیکلت (خدمات بی سیم)، مزدا، مایلر (پشتیبانی تعمیرگاه)، مینی بوس و اتوبوس اسکانیا در شهر مرزی مهران شرایط مناسبی را برای جابجایی زائران اربعین حسینی فراهم خواهند کرد.

وی افزود: طی این مدت از سایر شهرهای کشور نیز حدود یک هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ماشین آلات پشتیبانی و خدماتی برای استقرار و خدمت‌‍‌رسانی به زائران در مرز مهران پیش‌بینی شده است.

تقوی با بیان اینکه اتوبوس‌های داخل شهری در نقاط اصلی و پرتردد شهر مهران، پارکینگ اربعین و پایانه برکت مستقر شده و در جابه‌جایی مسافران در درون شهر و مرز مهران خدمت‌رسانی خواهند کرد، گفت: از شهر قزوین ۱۳۰ نیرو به عنوان راننده، پشتیبانی، خدماتی و تعمیرگاهی در شهر مهران حضور پیدا می کنند.

به گفته این مسوول، استان قزوین از ۱۳ سال پیش و از ابتدای پیاده روی اربعین حسینی، همواره به عنوان شهر معین مرز مهران در طول این ایام شناخته می شود و این نعمت بزرگی است که نصیب شهروندان این استان شده تا خدمتگزار زائران اربعین باشند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین ادامه داد: خدمات ارایه شده در مرز مهران شامل جابه‌جایی، پشتیبانی، تعمیرات و نگهداری از ناوگان سایر استان‌ها است که برعهده استان قزوین خواهد بود، هرچند امکان دارد هر استان نیز یک تیم پشتیبانی برای خود نیز در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی قزوین ۱۶ مردادماه جاری به شهر مهران اعزام و ۱۷ مردادماه نیز در مرز مستقر خواهند شد، افزود: در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی، ۵۰۰ حلقه لاستیک به دلیل اورهال کردن (تعمیرات اساسی) اتوبوس‌های اعزامی به مرز مهران خریداری و واگذار شد.

تقوی، شستشوی رادیاتور، اینتر کولر و سرد کن اتوبوس های اعزامی به مرز مهران، بازدید چرخ های اتوبوس های اعزامی برای تعویض احتمالی لنت و دیسک های فرسوده، اورهال کردن جلوبندی برخی از اتوبوس های اسکانیا و برطرف کردن خطای اتوبوس های بنز و اسکانیا با دستگاه دیاگ را تنها بخشی از اقدامات کاروان اتوبوسرانی قزوین در راستای خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی (ع) دانست.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: نصب و به روز رسانی کولرها، تعویض روغن موتور و گیربکس، تعویض تسمه های فرسوده، بازدید و تعویض چراغ های جلو و عقب فرسوده، بیمه و معاینه فنی اتوبوس ها نیز از دیگر اقدامات فنی و پشتیبانی کاروان اتوبوسرانی قزوین جهت اعزام به مرز مهران است.

نظر شما