شناسهٔ خبر: 23055650 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی خبر داد:

فروش یک میلیاردتومانی تولیدات هنرمندان در نمایشگاه ملی صنایع دستی

بیرجند- معاون صنایع دستی خراسان جنوبی از فروش یک میلیارد تومانی صنایع دستی در نمایشگاه ملی صنایع دستی در بیرجند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباس زاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان خراسان جنوبی از ۱۹ تا ۲۴ آذرماه برگزار شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی  در خصوص آمار فروش این نمایشگاه بیان کرد: جمع کل فروش و گردش مالی این نمایشگاه نزدیک به ده میلیارد ریال ست.

وی ادامه داد: از این میزان ۷۳۰ میلیون تومان مربوط  به فروش و بیش از دو هزار میلیون ریال به سفارش فروش به هنرمندان و صنعتگران  وجود داشته است.

وی افزود: بیشترین فروش مربوط به چاقوسازی، البسه محلی، بافته های داری و تولیدات نمدی است.

عباس زاده گفت: در این نمایشگاه یک سیاه چادر از استان خراسان شمالی (عشایر کرمانج) و سه سیاه چادر از شهرستان های سربیشه، بیرجند برپا شده که فروش سوغات محلی در آنها بیش از ۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی بیان کرد: هدف و ماهیت برگزاری این نمایشگاه بازاریابی، عرضه محصولات و شناسایی بازارهای برای ارائه محصولات ، ایجاد یک رقابت سالم در زمینه صنایع دستی از دیگر اهداف  این نمایشگاه بود.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه باعث تعامل بین صنعتگران  و رقابت بین صنعتگران سراسر کشور شد، گفت: حضور هنرمندان در این نمایشگاه باعث از بین رفتن واسطه ها شده و صنعتگران می توانند به عرضه مستقیم تولیدات خود بپردازند.

 عباس زاده در پایان ضمن تشکر از حضور حداکثری مردم علاقه مند به صنایع دستی و هنر های سنتی  استان اظهار داشت: ما در تلاشیم تا با برنامه ریزی منسجم تر، برپایی نمایشگاه سال بعد را از همین ایام آغاز و سیاست‌گذاری‌های آن را برای رسیدن به موفقیت بیشتر برای عرصه صنایع دستی ایران و هنرمندان ارزشمند فعال در این عرصه ادامه دهیم.