شناسهٔ خبر: 23032870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی:

بیشترین نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های موقت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

R41348/P1486/S6,56/CT11

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه صنایع دستی می‌تواند در جذب گردشگر و سرمایه‌گزار می‌تواند همانند اقتصاد مقاومتی مهم باشد گفت: در دو سال گذشته خراسان جنوبی بیشترین برخورداری را از بازارچه‌های دائمی و موقت نسبت به دیگر استان‌ داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین عباس‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در زمینه هدف برپایی دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی اظهار داشت: انسان با حضور در نمایشگاه‌های غنی با مجموعه‌ای از اندوخته‌ها، تجربه‌ها و داشته‌های علمی و تجربی روبه رو می‌شود.

وی افزود: صنایع دستی در چند سال اخیر جهش متفاوتی را نسبت به گذشته داشته است و صنایع دستی خراسان جنوبی نتیجه نگاه ظریف هنرمند به دنیای پیرامون و فرهنگ عامه دیگر ملل است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: صنایع دستی محصول تجربه و نگاه هوشمندانه مردم به طبیعت و زیبایی‌های آن است و برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی جلوه گاه تمام تولیداتی است که ذائقه ایرانی و هنر شرقی را به نمایش می‌گذارد.

عباس‌زاده با بیان اینکه  اگر هنرمندان و مردم از صنایع دستی حمایت کنند قطعا خواهیم توانست بازارهای کشورهای دیگر را نیز به دست آوریم افزود: در گذشته مردم دست ساخته‌های هنرمندان صنایع دستی را در تسهیل امور زندگی، امرار معاش و در خلق زیبایی مورد استفاده قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌ها کانونی تخصصی و آموزشی است که مانند دانشگاهی برای همگان است اظهار داشت: صنایع دستی دیگر استان‌ها با رویکرد فرهنگی بدون مرز است و هیچ مرز جغرافیایی برای آن نمی‌توان متصور شد و امروز صنایع دستی نتیجه تبادل اطلاعات رسیدن به خودباوری هنرمندان و حضور حداکثری صنعتگران در نمایشگاه‌های بازارچه‌های موقت و نوروزگاه‌ها است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: حضور جوانان در کنار پیشکسوتان از مهمترین ویژگی برپایی نمایشگاه صنایع دستی است و بیشتر صنایع دستی ماحصل دسترنج زنان سخت کوشی است که با حداقل‌ها در حال زندگی و امرار معاش هستند و در نقطه صفر مرزی و در روستاها و شهرها با وجود مشکلات زیاد دست از تولیدات صنایع دستی برنداشته‌اند.

عباس‌زاده با بیان اینکه اگرچه خشکسالی در استان خراسان جنوبی مردم را با رکود کشاورزی مواجه ساخته اما آنان صنایع دستی را با هدف جایگزین اقتصاد متکی به کشاورزی تولید کرده‌اند افزود: خوشبختانه فعالیت‌ها در حوزه صنایع دستی روز به روز در حال گسترس بوده و راه بازارهای جهانی خود را پیدا کرده است که برگزاری دوره‌های آموزشی، برپایی بازارچه‌های دائمی، موقت و فصلی، تولیدات فیلم عکس و مستندسازی، حمایت سرمایه‌داران در حوزه صنایع دستی زمینه رشد و پویایی صنایع دستی خراسان جنوبی را فراهم کرده و سبب رشد و بالندگی صنایع دستی استان می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما در حوزه صنایع دستی صادرات محصولات است که در این زمینه تشویق هنرمندان برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، برپایی نمایشگاه‌های ترویجی و برگزاری کمپین تخصصی صادراتی می‌تواند راهگشا باشد و خراسان جنوبی در دوسال گذشته بیشترین برخورداری را از بازارچه‌های دائمی و موقت نسبت به دیگر استانها داشته است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه صنایع دستی می‌تواند در جذب گردشگری، سرمایه و ارزآوری مانند اقتصلاد مقاومتی مهم و اساسی باشد افزود:در این نمایشگاه هدف تنها فروش محصولات نبوده بلکه انتقال فرهنگ غنی خراسان جنوبی به دیگر استان‌ها و معرفی صنایع دستی به مردم خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های موثر در صادرات و فروش بیشتر عرضه صنایع دستی در فروشگاه‌ها و برپایی منظم و دائمی نمایشگاه‌ها است که جزو ارکان اساسی حوزه صادرات صنایع دستی است اظهار داشت: باید هنرمندان و صنعتگران برای صادرات خود تلاش کنند چون ثبت برند محصولات و بسته بندی متناسب با تولیدات و تهیه بروشورها، شرکت در جشنواره‌های تبلیغاتی و بازاریابی، رونق اقتصادی صنایع دستی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما