شناسهٔ خبر: 9999523 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استاندار اسبق یزد، کاندیدای انتخابات مجلس دهم شد

استان‌ها > یزد - غلامعلی سفید استاندار اسبق یزد کاندیدای انتخابات مجلس دهم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، غلامعلی سفید استاندار سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۰ یزد دیروز با همراهی علی اکبر اولیاء نماینده سابق یزد، ابوالقاسم شعشعی، محمد مهدی آراسته و جمعی از فعالان اجتماعی در ستاد انتخابات فرمانداری تفت حضور یافت و نسبت به ثبت نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه تفت و میبد اقدام کرد.

این فعال سیاسی پس از ثبت نام در انتخابات، طی سخنانی گفت: هدف من از شرکت در انتخابات این است که اگر خداوند یاری کند و مردم اظهار علاقه کنند و مراحل قانونی طی شود، توان خود را در خدمت به نظام قرار خواهم داد. علاوه بر این در پی پیاده کردن اهداف مقدس نظام، آرمان های امام راحل و پایبندی شدید به آنچه امام به ما آموخت، هستم.

وی افزود: کشور امروز بیش از پیش نیازمند اخلاق، وحدت و همدلی است و این مهم جز با مشارکت همه نیروهای متعهد و علاقمند به امام و رهبری و نظام میسر نخواهد شد. سفید گفت: همه باید در این مسیر قدم برداریم تا امکان همدلی و تفاهم بیشتر فراهم شود و بتوان باهم کار کرد.

این شخصیت سیاسی بیان داشت: متاسفانه در این زمینه خلاهایی دیده می‌شود، بعضا بر طبل تفرقه کوبیده می‌شود و بسیاری از نیرو‌ها حذف می‌شوند. وی ابراز امیدواری کرد که با کمک خداوند، همه نیرو‌ها در سطح استان و حوزه انتخابیه دست به دست هم بدهند تا مشکلات را حل کنند. چراکه مشکلات به حدی است که نیازمند حضور همه باشد.

سفید متذکر شد: اگر هر یک از علاقمندان به امام و رهبری حذف شوند، ترس این وجود دارد که نتوان کار را به نیکی انجام داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب ما، انقلابی فرهنگی بود، بر ارتقای فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه تاکید کرد. سفید با بیان اینکه یک فرهنگی بازنشسته است، بر رسیدگی بیشتر به وضعیت فرهنگیان تاکید کرد و گفت در فراکسیون فرهنگیان مشارکت خواهد کرد.

استاندار یزد در دوران سازندگی و اصلاحات در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم ایجاد شادابی، نشاط و تحرک کافی در جامعه گفت: می‌شود شادی‌های حلال بیشتری را در جامعه ایجاد نمود و در این مسیر باید همه کمک کنند تا مردمانی شاد، سالم، پرتحرک، با انبساط خاطر و امید به آینده بهتر داشته باشیم.

غلامعلی سفید به مسائل مهم استان یزد از جمله: کمبود آب و کویری بودن منطقه و ایجاد عدالت در تعداد کاندیداهای استان اشاره کرد و گفت: در صورت حضور در مجلس دهم، این مسائل و همچنین توزیع عادلانه کرسی‌های نمایندگی را پیگیری خواهم کرد.

غلامعلی سفید همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص نحوه شکل گیری حوزه تفت و میبد در زمان استانداری وی، گفت: استان و دولت در آن زمان پیشنهاد دیگری در این رابطه داشتند ولی نمایندگان مجلس، به لایحه دولت توجه نکردند و در آن تغییراتی ایجاد کردند و حوزه تفت و میبد بدین شکل در مجلس تصویب شد.

وی در پایان، علت کاندیداتوری خود را از این حوزه، دعوت اهالی تفت و میبد عنوان کرد و افزود که اصالتا میبدی است و خانواده‌اش نیز اهل تفت است.

نظر شما