شناسهٔ خبر: 10000166 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

استاندار سابق یزد کاندیدای مجلس شد

صاحب‌خبر -
غلامعلی سفید استاندار اسبق یزد کاندیدای انتخابات مجلس دهم شد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، غلامعلی سفید استاندار سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۰ یزد دیروز با همراهی علی اکبر اولیاء نماینده سابق یزد، ابوالقاسم شعشعی، محمد مهدی آراسته و جمعی از فعالان اجتماعی در ستاد انتخابات فرمانداری تفت حضور یافت و نسبت به ثبت نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه تفت و میبد اقدام کرد.

این فعال سیاسی پس از ثبت نام در انتخابات، طی سخنانی گفت: هدف من از شرکت در انتخابات این است که اگر خداوند یاری کند و مردم اظهار علاقه کنند و مراحل قانونی طی شود، توان خود را در خدمت به نظام قرار خواهم داد. علاوه بر این در پی پیاده کردن اهداف مقدس نظام، آرمان های امام راحل و پایبندی شدید به آنچه امام به ما آموخت، هستم.

وی افزود: کشور امروز بیش از پیش نیازمند اخلاق، وحدت و همدلی است و این مهم جز با مشارکت همه نیروهای متعهد و علاقمند به امام و رهبری و نظام میسر نخواهد شد. سفید گفت: همه باید در این مسیر قدم برداریم تا امکان همدلی و تفاهم بیشتر فراهم شود و بتوان باهم کار کرد.

این شخصیت سیاسی بیان داشت: متاسفانه در این زمینه خلاهایی دیده می‌شود، بعضا بر طبل تفرقه کوبیده می‌شود و بسیاری از نیرو‌ها حذف می‌شوند. وی ابراز امیدواری کرد که با کمک خداوند، همه نیرو‌ها در سطح استان و حوزه انتخابیه دست به دست هم بدهند تا مشکلات را حل کنند. چراکه مشکلات به حدی است که نیازمند حضور همه باشد.

سفید متذکر شد: اگر هر یک از علاقمندان به امام و رهبری حذف شوند، ترس این وجود دارد که نتوان کار را به نیکی انجام داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب ما، انقلابی فرهنگی بود، بر ارتقای فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه تاکید کرد. سفید با بیان اینکه یک فرهنگی بازنشسته است، بر رسیدگی بیشتر به وضعیت فرهنگیان تاکید کرد و گفت در فراکسیون فرهنگیان مشارکت خواهد کرد.

استاندار یزد در دوران سازندگی و اصلاحات در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم ایجاد شادابی، نشاط و تحرک کافی در جامعه گفت: می‌شود شادی‌های حلال بیشتری را در جامعه ایجاد نمود و در این مسیر باید همه کمک کنند تا مردمانی شاد، سالم، پرتحرک، با انبساط خاطر و امید به آینده بهتر داشته باشیم.

غلامعلی سفید به مسائل مهم استان یزد از جمله: کمبود آب و کویری بودن منطقه و ایجاد عدالت در تعداد کاندیداهای استان اشاره کرد و گفت: در صورت حضور در مجلس دهم، این مسائل و همچنین توزیع عادلانه کرسی‌های نمایندگی را پیگیری خواهم کرد.

غلامعلی سفید همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص نحوه شکل گیری حوزه تفت و میبد در زمان استانداری وی، گفت: استان و دولت در آن زمان پیشنهاد دیگری در این رابطه داشتند ولی نمایندگان مجلس، به لایحه دولت توجه نکردند و در آن تغییراتی ایجاد کردند و حوزه تفت و میبد بدین شکل در مجلس تصویب شد.

وی در پایان، علت کاندیداتوری خود را از این حوزه، دعوت اهالی تفت و میبد عنوان کرد و افزود که اصالتا میبدی است و خانواده‌اش نیز اهل تفت است.

نظر شما