شناسهٔ خبر: 9989909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

ثبت‌نام 180 کاندیدای نمایندگی خانه ملت در گیلان / 29 نفر داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان

تاکنون 180 نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه گیلان ثبت‌نام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان در 11 حوزه انتخابیه این استان تا چهارم دی ماه جاری ادامه دارد.

آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، تالش، رشت، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا، فومن، لاهیجان و لنگرود مراکز حوزه‌های انتخابیه گیلان هستند ضمن اینکه ثبت‌نام نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در گیلان تنها در فرمانداری رشت انجام شد و امروز پایان نام‌نویسی از داوطلبان پنجمین دوره نمایندگی مجلس خبرگان بوده‌است.

معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار گیلان عصر امروز در جریان بازدید از ستاد انتخابات استان، اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان تا ساعت 18.30 دقیقه امروز ادامه دارد و آمار نهایی کاندیداهای مجلس خبرگان پس از این ساعت اعلام می‌شود.

محمد احمدی‌پور تصریح کرد: تا این لحظه در مجموع 180 نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه گیلان ثبت‌نام کرده‌اند.

داوطلبان برای نام‌نویسی باید اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‌دار و سه نسخه تصویر تمام صفحات آن، 10 قطعه عکس جدید 4×3 با زمینه روشن، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر مبنی بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی را به همراه داشته و به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه، سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و نسبت به تکمیل فرم نام‌نویسی اقدام کنند.

ثبت‌نام 21 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آستارا

فرماندار آستارا از ثبت‌نام 21 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه این شهرستان خبر داد و گفت: امروز 8 نفر از شهرستان آستارا برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

سیروس شفقی افزود: تاکنون بدون هیچ‌گونه مشکل در سیستم ثبت‌نام انتخاباتی، روند انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان به خوبی در حال انجام است.

وی برگزاری انتخابات سالم و قانونی را هدف مهم خواند و خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل بسیار خوبی با مجموعه دستگاه‌های اجرایی مربوطه وجود دارد.

به گزارش فارس، شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی دارای یک کرسی نمایندگی است.

پس از پایان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تا این ساعت در مجموع تعداد 180 نفر برای نمایندگی مجلس و 29 نفر برای نمایندگی مجلس خبرگان از حوزه گیلان ثبت‌نام کرده‌اند.

در پنجمین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعداد 53 نفر نام‌نویسی کردند که از این تعداد، 50 نفر مرد و سه نفر زن بودند.

کار ثبت‌نام از داوطلبان مجلس خبرگان در ستاد انتخابات کشور تا ساعت 24 امشب ادامه دارد و در صورت نام‌نویسی نامزد انتخاباتی از حوزه انتخابیه گیلان در ستاد انتخابات کشور، اطلاع‌رسانی‌ بعدی صورت می گیرد.

تاکنون جوان‌ترین افراد داوطلب گیلانی نمایندگی مجلس خبرگان متولد سال 61 و مسن‌ترین آنها متولد سال 1303 بوده‌است.

انتهای پیام/2300/ذ/و40/ث3001

http://fna.ir/FPB14Q

برچسب‌ها:

نظر شما