شناسهٔ خبر: 9973055 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

ثبت نام عارف، توکلی، مهرعلیزاده، حسینی، عباسی، حسینیان،غفوری فرد برای حضور در انتخابات مجلس آیت ا... آملی لاریجانی برای حضور در انتخابات خبرگان از حوزه مازندران ثبت نام کرد

چهره‌ها وپاستورنشینان سابق در راه بهارستان

صاحب‌خبر -

هادی محمدی – روز چهارم ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را می توان روز حضور اعضای کابینه دولت های پیشین نامید . از عارف و مهرعلیزاده که از دولت اصلاحات بودند تا غفوری فرد که معاون دولت سازندگی بود و حسینی و طریقت منفرد به عنوان وزرای سابقی که حضور در کابینه احمدی نژاد را تجربه کرده بودند.در عرصه ثبت نام مجلس خبرگان نیز روز گذشته شاهد حضور تعدادی از بزرگان این مجلس بودیم و رییس قوه قضاییه به همراه رییس شورای  ائمه جمعه و چند امام جمعه  تصمیم گرفتند تا در فاصله یک روز مانده به پایان زمان ثبت نام در انتخابات این مجلس نام خود را در فهرست نامزدهای خبرگان رهبری ثبت و ضبط نمایند .از دیگر نکات قابل توجه روز سه شنبه  ثبت نام روح ا... حسینیان ، مرتضی آقاتهرانی و فلاحیان برای شرکت در هر دو انتخابات هفتم اسفند ماه و ورود مرتضی اشراقی دومین نوه حضرت امام (ره) – بعد از سید حسن خمینی - به صحنه انتخابات ، این بار برای  انتخابات مجلس شورای اسلامی بود. به گزارش فارس ، ایلنا ، ایسنا و مهر، ششمین روز ثبت نام انتخابات خبرگان رهبری در حالی به پایان رسید که 474 نفر حضور خود در این انتخابات را تاکنون اعلام کرده اند و این ثبت نام ها به گونه ای بوده که بیشترین فراوانی را به ترتیب حوزه‌های تهران، اصفهان، قم و آذربایجان شرقی ثبت کرده اند. آیت ا... محمدعلی موحدی کرمانی نایب رییس مجلس خبرگان رهبری ، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اولین امام جمعه ای بود که در روز ششم اقدام به ثبت نام کرد همچنین آیت ا... محمدرضا ناصری امام جمعه یزد و آیت ا... امامی کاشانی دیگر ائمه جمعه ای بودند که از حوزه استان تهران اقدام به ثبت نام نمودند  آیت ا... حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز نیز این بار به جای استان فارس برای حضور در رقابت های خبرگان از استان تهران نامزد شد .از سوی دیگر حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور نیز از حوزه تهران برای خبرگان کاندیدا شد تا وزن نماز جمعه در روز ششم سنگین تر از سایر نهادها باشد.
اما رییس قوه قضاییه ترجیح داد مثل دوره قبل کاندیدای خبرگان از مازندران شود. نماینده آیت‌ا... صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه مراحل ثبت‌نام وی برای شرکت در انتخابات پنجم خبرگان رهبری از حوزه مازندران را در وزارت کشور انجام داد.در فرمانداری قم نیزنماینده آیت ا... مدرسی‌یزدی از فقهای شورای نگهبان ، نامزدی ایشان برای استان تهران را ثبت نمود . با ثبت نام آیت ا... مدرسی ، تمامی شش فقیه شورای نگهبان تاکنون ثبت نام کرده اند.
حجت الاسلام علی فلاحیان وزیر اطلاعات دوران سازندگی و نماینده فعلی خوزستان در خبرگان نیز سه شنبه با حضور در وزارت کشور برای دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرد. وی بنا دارد در انتخابات خبرگان از حوزه خوزستان و در انتخابات مجلس از تهران کاندیدا شود.
از افراد جالب توجهی که روز گذشته نامزدی خود را برای خبرگان رهبری اعلام کردند می توان به حجت الاسلام محمد صادق علم الهدی برادر زاده آیت ا... علم الهدی امام جمعه مشهد اشاره کرد که از استان گیلان نامزد این مجلس شد . وی ۴۰ ساله و متولد تهران است و در انتخابات دوره قبل مجلس خبرگان نیز به عنوان جوان‌ترین کاندیدا حضور داشت. حجت‌الاسلام سید محمدرضا طباطبایی‌نسب عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز روز گذشته برای ثبت نام در دهمین دوره انتخابات مجلس و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران به فرمانداری تهران مراجعه کرد.آیت ا... قرهی رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) تهران از دیگر شخصیت‌های حوزوی بود که روز گذشته برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان تهران ثبت نام کرد .
نام آشناها در راه مجلس
همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی ثبت نام مجلس شورای اسلامی ، رفته رفته بر تعداد افراد و شخصیت های نام آشنایی که قدم در راه این انتخابات می گذارند نیز بیشتر می شود اما روز چهارم ثبت نام مجلس شورای اسلامی نیز شاهد حضور پررنگ اعضای دولت های گذشته بود. بر این اساس علی فلاحیلان وزیر اطلاعات ، غفوری فرد معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی  از دولت سازندگی ، محمدرضا عارف معاون اول ، صوفی وزیر تعاون و مهر علیزاده معاون دولت اصلاحات و حسینی وزیر ارشاد ، عباسی وزیر ورزش ، طریقت منفرد وزیر بهداشت، پرویز کاظمی وزیر تعاون و فروزنده معاون رییس جمهور از دولت های احمدی نژاد نیز پا به عرصه رقابت های انتخاباتی مجلس گذاشتند تا وزن کشی مناسبی را از این دولتمردان شاهد باشیم. سید ابوالحسن نواب که برای انتخابات خبرگان از آذربایجان غربی نامزد شده بود روز گذشته برای انتخابات مجلس از تهران کاندیدا شد و انصاریان داماد مرحوم آیت ا... کنی نیز نامزدی خود برای انتخابات مجلس را اعلام نمود.
مهدی نادمی عضو شورای عالی سیاستگذاری بنیاد ایرانیان   انصاری عضو شورای شهر تهران و حزب اتحاد ملت، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری  جمعی از زنان اصلاح طلب همچون فاطمه راکعی، اشرف بروجردی، آذر منصوری و زهرا شجاعی نیز از افراد شاخص اصلاح طلبی بودند که در روز گذشته ثبت نام خود را قطعی کردند  . جمعی از نمایندگان فعلی مجلس همچون سیدمهدی هاشمی، شهریاری ، محمد عباسپور، احمد توکلی، شجاعی کیاسری، لاهوتی  و ایرج ندیمی نیز روز چهارم را برای ثبت نام در انتخابات برگزیدند .حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس و معلم اخلاق در دولت احمدی نژاد نیز روز گذشته به وزارت کشور آمد تا در دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نامزد شود .برخی شخصیت های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا همچنین پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ گفتند .
غفوری فرد : به لیست واحد اصولگرایان خیلی نزدیک شده‌ایم
حسن غفوری‌فرد فعال سیاسی اصولگرا در مورد ائتلاف خود با اصولگرایان خاطرنشان کرد:  بنده به عنوان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با تمام وجود در ائتلاف اصول گرایان حضور دارم. به نظر می‌رسد به نقطه نهایی ائتلاف کلی و لیست واحد خیلی نزدیک شده‌ایم.
عارف : حرف آخر را مردم می‌زنند
محمد رضا عارف رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: ما می‌خواهیم با جدیت کار را دنبال کنیم مهم‌ترین کار رسانه‌ها تشویق مردم برای مشارکت است که باید جدی‌تر از گذشته با هدف مشارکت حداکثری مردم وارد شوند و اجازه دهیم همه سلیقه‌های نظام فرصت ارائه نظرات خود را داشته باشند ما نیاز به مشارکت مردم داریم ما خلق حماسه‌ای پر شکوه‌تر از انتخابات ۹۲ را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.وی درباره نقش رسانه ملی برای دعوت از چهره‌های مختلف سیاسی در برنامه‌های تلویزیونی گفت: رسانه ملی باید کاری کند که دیدگاه‌های مختلف حضور داشته باشند چراکه برنامه‌های یک‌سویه با تجربه‌ای که از قبل وجود دارد نه تنها جوابگو نیست، بلکه به نفع آن جریان هم نخواهد بود، پس بهتر است رسانه ملی دادن تریبون به جریان‌های مختلف را در دستور کار خود قرار دهد.
عباسی : از طرف جریان احمدی‌نژاد برای مجلس ورود پیدا نکردم و نمی‌کنم
محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان دولت دهم نیز درباره نحوه حضور خود در عرصه انتخابات اظهار داشت: در این دوره فعلا به صورت مستقل می‌آیم. از جریان احمدی‌نژاد ورود پیدا نکردم و نمی‌کنم و ارتباطی هم با وی ندارم.
کواکبیان : هر کسی گفته مجلس الان در راس امور نیست حرف بی ربطی زده است
کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در واکنش به اظهارات محسن هاشمی گفت: هر کسی گفته مجلس الان در راس امور نیست حرف بی ربطی زده است.پرچمدار اصلاحات در مجلس آینده خواهیم بود البته اصلاحاتی که درون نظام بوده و منش اعتدال گرایانه داشته باشد.
وی با تاکیدبر اینکه در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای سیاست‌گذاری انتخابات به لیست واحدی در سراسر کشور خواهیم رسید، گفت: تمام سعی خود را بر این گذاشته‌ایم که مطالبات برجای مانده را با پیروزی در انتخابات تحقق دهیم و تغییراتی را ایجاد کنیم که به نوعی خانه تکانی در مجلس ایجاد شود.
حسینی:‌ از طرف یکتا آمده ام اما با احمدی نژاد رابطه تشکیلاتی ندارم
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از طرف جبهه یکتا برای ثبت نام آمده است، گفت: با احمدی نژاد رابطه تشکیلاتی ندارم اما ممکن است رابطه شخصی داشته باشم.وی افزود : تلاش بر این است که اصولگرایان به یک لیست واحد برسند.حجت الاسلام مرتضی اشراقی نوه امام خمینی (ره) نیز ظهر روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات کشور، کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران شد.
تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس در خراسان رضوی به 263 نفر رسید
همچنین به گزارش رنجبر خبرنگار خراسان در مشهد، سخنگوی ستاد انتخابات استان خراسان رضوی نیز از افزایش تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس دهم در خراسان رضوی به 263 نفر خبر داد. امیر پورمهدی شب گذشته در گفت و گو با خراسان افزود: در چهارمین روز نام نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تا ساعت 18:30 سه شنبه شب 93 نفر در حوزه های انتخابیه استان ثبت نام کرده اند. وی ادامه داد: از 263 داوطلب نمایندگی مجلس دهم در خراسان رضوی، 232 نفر مرد و 31 نفر زن هستند.سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی درباره آمار ثبت نام کنندگان پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در خراسان رضوی نیز گفت: در ششمین روز نام نویسی از داوطلبان نامزدی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، طی روز سه شنبه 9 نفر برای حوزه انتخابیه خراسان رضوی ثبت نام کردند که بدین ترتیب آمار ثبت نام کنندگان انتخابات خبرگان رهبری در خراسان رضوی به 21 نفر افزایش یافت.

   حاشیه های ششمین روز ثبت نام خبرگان و چهارمین روز ثبت نام مجلس شورای اسلامی
* روز گذشته صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان به همراه جمعی از اعضای حزب در ستاد انتخابات کشور حضور یافت، اما برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام نکرد. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که پرسیدند چرا در انتخابات مجلس ثبت‌نام نمی‌کند، گفت: من به همراه تعدادی از اعضای حزب ندای ایرانیان که هم‌اکنون در حال ثبت‌نام در انتخابات مجلس هستند به وزارت کشور آمده‌ام. خرازی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است از قم در انتخابات مجلس کاندیدا شوید؟ گفت: شاید.
* عارف همچون انتخابات ریاست جمهوری  به همراه  همسر خود برای ثبت نام در انتخابات راهی وزارت کشور شده بود.
*علی‌رغم انتشار اخباری مبنی بر ثبت‌نام آیت‌ا... جوادی آملی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، کاندیدا شدن این مرجع تقلید در انتخابات مجلس خبرگان پنجم تکذیب شد.
* تا روز گذشته 7نفر از نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری را زنان تشکیل می دهند . روز گذشته دو نفر از بانوان اصلاح طلب به نام های آذر منصوری و زهرا شجاعی که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شده بودند درانتخابات خبرگان نیز ثبت نام کردند .
*حجت الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه بعد ازآیت ا... آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه که از مازندران و حجت الاسلام رییسی دادستان کل کشور که از حوزه خراسان جنوبی نامزد خبرگان شدند سومین مقام ارشد دستگاه قضایی است که برای این دوره از خبرگان ثبت نام کرده است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما