شناسهٔ خبر: 9970700 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شمار داوطلبان نمایندگی خبرگان رهبری گیلان به ۲۳ نفر رسید/ ۲۸ نفر در رشت داوطلب ورود به مجلس شدند

خبرگزاری شبستان:​ در ادامه روند نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری تاکنون ۲۳ نفر در حوزه انتخابی گیلان و ۲۸ نفر داوطلب نمایندگی مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، ثبت نام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در ادامه روند نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری امروز(1 دی) پنج نفر در حوزه انتخابی گیلان ثبت نام کردند.

 

در پایان ششمین روز از نام نویسی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، تعداد ثبت نام کنندگان به ۲۲نفر رسید.

 

طی روزهای گذشته داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دو نفر در روز نخست (26 آذر)، دو نفر (28 آذر)، ۸ نفر (29 آذر)، سه نفر دیروز(30 آذر) ثبت نام خود را تکمل کردند و دو نفر نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای نمایندگی از استان گیلان در مجلس خبرگان داوطلب شدند.

 

واجدین شرایط قانونی مجلس خبرگان رهبری می‌توانند همه روزه در مهلت مقرر و در وقت اداری شخصاً یا به وسیله نماینده خود که کتباً معرفی شده باشد با در دست داشتن 12 قطعه عکس جدید 6*4 و چهار نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه به فرمانداری رشت مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و ضرورت ندارد که نمایندگان ساکن و یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند.

 

همچنین در ادامه نام‌نویسی برای داوطلبان حضور در دهمین مجلس شورای اسلامی نیز امروز 11 نفر ثبت نام کردند و با گذشت چهارمین روز از نام نویسی داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه رشت، تعداد داوطلبان به 28 نفر رسید.

 

داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه رشت در نخستین روز نام نویسی(28 آذر) دو نفر، (29 آذر) 9 نفر و دیروز(30 آذر) شش نفر اقدام به ثبت نام کردند.

 

صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از پنجم تا 14 دی ماه توسط هیات های اجرایی بررسی می شود و پس از آن، افراد ردصلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراضشان را ارائه دهند تا هیات های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان دهند.

 

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

 

تداوم نام نویسی داوطلبان گیلانی برای حضور در مجلس شورای اسلامی تا پایان روز جمعه چهارم دی ماه ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما