شناسهٔ خبر: 9965038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

5 نفر داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اردبیل

استان‌ها > اردبیل - دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل گفت:تا پایان روز پنجم از ثبت نام کاندیداها برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، 5 نفر ثبت نام کرده اند.

صاحب‌خبر -

ماریا موسوی با اشاره به این که ثبت نام از کاندیداهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، تا دوم دی ماه ادامه خواهد داشت، افزود: تا پایان روز پنجم از ثبت نام کاندیداها برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، 3 نفر ثبت نام کرده اند و 2 نفر نیز در حال ثبت نام هستند.

وی در خصوص ثبت نام از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ثبت نام از کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از 28 آذر ماه شروع شده و تا چهارم دی ادامه خواهد داشت.

جانشین رییس ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: تا پایان سومین روز از ثبت نام کاندیداها برای مجلس شورای اسلامی، 56 نفر از استان ثبت نام کرده اند که از این رقم، 17 نفر از حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین، 14 نفر از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، 9 نفر از حوزه انتخابیه مشگین شهر، 10 نفر از حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار و 6 نفر از حوزه انتخابیه گرمی هستند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استان اردبیل در خصوص تحصیلات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان برای مجلس شورای اسلامی، 2 نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری، 50 نفر فوق لیسانس، 3 نفر لیسانس و یک نفردارای تحصیلات حوزوی هستند.

وی با اشاره به این که طبق ماده 28 قانون انتخابات حداقل سن برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی، 30 سال تمام و حداکثر سن 75 سال تمام می باشد، گفت: پانزده نفر در رده سنی 35-30، پانزده نفر در رده سنی 40-36 ، یازده نفر در رده سنی 45-41 ، ده نفر در رده سنی 50-46 ، سه نفر در رده سنی 55-51، یک نفر در رده سنی 65-61 سال و یک نفر نیز در رده سنی 70-66 سال نام نویسی کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل در خصوص تفکیک جنسیتی ثبت نام کنندگان گفت: 52 نفر از ثبت نام کنندگان مرد و 4 نفر زن هستند

برچسب‌ها:

نظر شما