شناسهٔ خبر: 9964182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نام نویسی دو نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رشت

رشت - ایرنا - در چهارمین روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دو نفر برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا از فرمانداری رشت، تا ساعت 12 ظهر امروز (سه شنبه) دو مرد با حضور در فرمانداری رشت، برای نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از این شهرستان نام نویسی کرده اند.
بر این اساس، تا زمان حاضر، شمار داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از استان گیلان، با در نظر داشتن ثبت نام 89 داوطلب طی سه روز گذشته، به 91 نفر رسیده است.
نام نویسی داوطلبان نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی تا پایان روز جمعه چهارم دی ماه ادامه خواهد داشت.
همچنین در ششمین روز از نام نویسی داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تا زمان حاضر، داوطلبی برای ثبت نام در فرمانداری رشت حاضر نشده است.
صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از پنجم تا 14 دی ماه توسط هیات های اجرایی بررسی می شود و پس از آن، افراد ردصلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراضشان را ارائه دهند تا هیات های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان دهند.
شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به این نظر شورا صورت می گیرد. اسامی نهایی در 20 بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه های انتخابیه می دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.
زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته خواهد بود تا با یک تنفس یک روزه در آن، مردم شریف ایران در 7 اسفند با آرای ریخته شده در صندوق های رای، نظر خود را درباره آنها اعلام کنند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار کیلومترمربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.ک/3
3019/2007

نظر شما