شناسهٔ خبر: 9943186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایان پنجمین روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان و سومین روز مجلس شورای اسلامی

تهران - ایرنا - پنجمین روز نام نویسی از داوطلبان نمایندگی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و سومین روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری های حوزه های انتخابیه اصلی پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور، با وجود پایان وقت اداری برای ثبت نام داوطلبان مذکور، همچنان افراد بسیار زیادی برای ثبت نام در ستاد انتخابات کشور حضور دارند و نام نویسی از آنان ادامه دارد.
امروز و در نخستین ساعت شروع به کار ستاد انتخابات کشور، این ستاد میزبان رئیس جمهوری بود که از حوزه تهران برای خبرگان رهبری نام نویسی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری پیش از ساعت 9 صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات برای نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از استان تهران نام نویسی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر مصطفوی صبح امروز در پنجمین روز نام نویسی با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه استان البرز داوطلب انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.
همچنین آیت الله محسن قمی از استان تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی از استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا عباسی فر از استان تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید عباس حسینی قائم مقامی از استان تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم حمیدی از استان تهران امروز برای نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند.
آیت الله سید رضا برقعی و حجت الاسلام سیدجعفر مصطفوی از استان البرز و حجت الاسلام محمد رحمتی از استان آذربایجان شرقی نیز برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند.
همچنین حجت الاسلام سید هاشم حمیدی امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از استان تهران نام نویسی کرد.
حجت الاسلام عباسعلی موسوی اختری برادر دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت از استان تهران دیگر داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری بود که امروز در ستاد انتخابات کشور نام نویسی کرد.
حجت الاسلام سعید صدوقی مازندرانی و حجت الاسلام سید جمال الدین دین پرور نیز امروز داوطلب نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از استان تهران شدند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد بهرامی خوشکار و حجت الاسلام حسن جعفری با حضور در ستاد انتخابات کشور از استان کرمان داوطلب نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شدند.
حجت الاسلام خیر الله رمضانی نیز امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از استان فارس شد.
حجت الاسلام عبدالحسین مرادی با حضور در ستاد انتخابات کشور از استان اصفهان امروز برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد.
حجت الاسلام علیرضا مستشاری از استان کرمانشاه از دیگر داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود که امروز در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کرد.
از دیگر داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری حجت الاسلام حسین اجرایی از استان بوشهر و حجت الاسلام مصطفی صدوقی از استان تهران بودند.
همچنین حجت الاسلام مصطفی صدوقی از استان تهران داوطلب نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.
لحظه های پایانی نام نویسی، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از حوزه تهران برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد.
حضور داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز امروز چشمگیر بوده است.
نام نویسی داوطلبان نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی که از روز شنبه آغاز شد تا پایان روز جمعه چهارم دی ماه ادامه خواهد داشت.
همچنین نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از 26 آذرماه آغاز شده تا دوم دی ماه ادامه دارد.
براساس توافق ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان، معتمدین هیات های اجرایی دو انتخابات یکسان خواهند بود.
صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از پنجم تا 14 دی ماه توسط هیات های اجرایی بررسی می شود و پس از آن، افراد ردصلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراضشان را ارائه دهند تا هیات های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان دهند.
شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به این نظر شورا صورت می گیرد. اسامی نهایی در 20 بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه های انتخابیه می دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.
زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته خواهد بود تا با یک تنفس یک روزه در آن، مردم شریف ایران در 7 اسفند با آرای ریخته شده در صندوق های رای، نظر خود را درباره آنها اعلام کنند.
صلاحیت داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز از 6 دی ماه الی پنجم بهمن ماه توسط شورای نگهبان بررسی می شود.
شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان را تا هفتم بهمن ماه اعلام می کند و داوطلبان رد صلاحیت شده می توانند تا 10 بهمن ماه اعتراض خود را اعلام کنند. شورای نگهبان نیز تا 20 بهمن ماه اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده را بررسی می کند.
اسامی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری 21 بهمن ماه منتشر می شود و تبلیغات این نامزدها نیز از 22 بهمن ماه الی پنجم اسفندماه خواهد بود.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
سیام * 6084*9254 /1449

نظر شما