شناسهٔ خبر: 9962976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتخابات خبرگان رهبري؛ثبت نام آيت الله مجتهد شبستري در آذربايجان شرقي

صاحب‌خبر - تبریز / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی
آیت الله مجتهد شبستری داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،حجت الاسلام محمدی نماینده آیت الله مجتهد شبستری دقایقی پیش در فرمانداری تبریز مدارک وی را برای ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری ارائه و اطلاعات لازم را تکمیل کرد.
آیت الله محسن مجتهد شبستری ، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی متولد ???? در شبستر است .
وی پس از فراگیری دروس مقدماتی در سال ???? عازم حوزه علمیه قم شد و پس از سپری کردن دوره‌ های سطح متوسط و عالی ، در کلاس درس خارج فقه و اصول حضرات آیات سید حسین بروجردی ، سید محمد محقق داماد ، سید محمد رضا گلپایگانی ، میرزا هاشم آملی و امام خمینی(ره) شرکت کرد و فلسفه و تفسیر را هم نزد علامه سید محمد حسین طباطبایی آموخت.
وی با بهره‌مندی از اساتید برجسته حوزه، توانست به درجه? اجتهاد برسد .
آیت الله محسن مجتهد شبستری با همراهی شهید مطهری ، شهید مفتح و شهید بهشتی جامعه روحانیت مبارز را در تهران تأسیس کرد و بیشتر فعالیت‌های مبارزاتی اش علیه رژیم پهلوی در سال‌های پیش از انقلاب به انتشار اعلامیه و بیانیه و فعالیت در این حزب گذشت .
پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ، وی به نمایندگی از مردم آذربایجان شرقی عضو مجلس خبرگان رهبری شد و در دوره‌ های اول، دوم و سوم مجلس خبرگان رهبری حضور داشت .
آیت الله مجتهد شبستری سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری در دوره? چهارم است .
وی همچنین ? دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم تهران را نیز در کارنامه خود دارد.
آیت الله مجتهد شبستری در سال ???? با حکم رهبر معظم انقلاب امامت جمعه تبریز را عهده دار شد و این مسئولیت تاکنون ادامه دارد .
0002

نظر شما