شناسهٔ خبر: 9961201 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی وزیر کشور از ستاد انتخابات فرمانداری تهران دیدن کرد

تهران - ایرنا - محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور روز سه شنبه با حضور در فرمانداری تهران از روند فعالیت های ستاد حوزه انتخابیه تهران و فرآیند ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در این ستاد دیدن کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در این برنامه که با حضور فرماندار تهران برگزار شد، از بخش های مختلف ستاد انتخابات فرمانداری تهران دیدن کرد و در جریان فعالیت های ستاد در زمینه نام نویسی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
عیسی فرهادی فرماندار شهرستان تهران نیز در جریان حضور رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در فرمانداری پایتخت، گزارش کاملی از فعالیت های ستاد در خصوص نام نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ارائه کرد.
وی با اشاره به اینکه تا پایان وقت اداری دیروز 431 داوطلب مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران نام نویسی کرده اند، گفت: ثبت نام 315 تن از این داوطلبان قطعی شده است.
فرهادی افزود: از داوطلبانی که ثبت نام آنها(تا پایان وقت اداری روز دوشنبه) قطعی شده 274 نفر مرد و 41 نفر نیز زن هستند.
فرماندار تهران همچنین از نام نویسی 72 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری دراین مدت خبر داد و گفت: از این تعداد فقط دو داوطلب زن و بقیه مرد هستند.
استان تهران در مجموع 35 کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که 30 کرسی مربوط به حوزه انتخابیه تهران و هر کدام از پنج کرسی دیگر به سایر حوزه های انتخابیه اصلی استان تعلق دارند.
فرآیند ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه استان تهران از پنجشنبه گذشته (26 آذرماه) آغاز و به مدت هفت روز از ساعت هشت صبح تا پایان وقت اداری(ساعت 16) در ستاد انتخابات فرمانداری پایتخت و وزارت کشور انجام می شود.
نام نویسی از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه(دوم دیماه) ادامه دارد.
استان تهران دارای 16 کرسی در مجلس خبرگان رهبری است که در این انتخابات دارای یک حوزه انتخابیه اصلی با محوریت فرمانداری تهران و 35 حوزه انتخابیه فرعی شامل شهرستان ها و بخش های استان است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
تهرام 2079/1625

نظر شما