شناسهٔ خبر: 9956387 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری:

45 کاندیدای مجلس شورای اسلامی و 9 نفر در خبرگان رهبری استان چهارمحال و بختیاری نام نویسی کردند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری از نام نویسی 45 کاندیدای مجلس شورای اسلامی و 9 نفر در خبرگان رهبری خبر داد.

صاحب‌خبر -

خدابخش مرادی، رییس ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، اظهار داشت: در پنجمین روز از زمان نام‌ نویسی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری دو داوطلب برای کاندیداتوری در چهارمحال و بختیاری از طریق حضور در فرمانداری شهرستان شهرکرد ثبت‌نام خود را انجام دادند.

 

وی افزود: در روزهای گذشته نیز هفت نفر آمادگی خود را برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از چهارمحال و بختیاری اعلام کرده بودند.

 

مرادی با بیان این که نام نویسی از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری تا دوم دی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: داوطلبان در چهارمحال و بختیاری می ‌توانند با مراجعه به فرمانداری شهرستان شهرکرد نسبت به نام‌نویسی برای کاندیداتوری در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اقدام کنند.

 

وی همچنین با اشاره به این که نام نویسی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در چهار حوزه انتخابی، از روز شنبه آغاز شده است، گفت: تا این لحظه که چهارمین روز از مهلت نام‌نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی را پشت سر می‌گذاریم 45 نفر در چهار حوزه انتخابیه استان چهارمحال و بختیاری ثبت‌ نام کرده‌اند.

 

رییس ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تا به امروز 12 نفر در شهرستان شهرکرد، 11 نفر در شهرستان بروجن، 6 نفر در شهرستان اردل و 16 نفر در شهرستان لردگان اقدام به نام نویسی برای مجلس شورای اسلامی کرده اند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که در ششم خرداد ماه سال جاری ستاد انتخابات در استان تشکیل شده است، با تشریح برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته این ستاد افزود: شش کمیته مالی و پشتیبانی، تبلیغات و اطلاع رسانی، فناوری و اطلاعات، امنیت، حراست و استعلامات و حقوقی زیر مجموعه این ستاد هستند.

 

وی گفت: تمامی زیرساخت ‌ها، امکانات و تجهیزات اداری در استان در خدمت انتخابات قرار گرفته شده است و امروز استان آمادگی کامل، لازم و جامع برای برگزاری یک انتخابات پرشور، قانونی و در شأن نظان جمهوری اسلامی و مردم را دارد.

 

مرادی، مجریان انتخابات، هیأت‌ های نظارت و مردم را به عنوان سه رکن اساسی در سلامت و نشاط انتخابات دانست و تصریح کرد: لازم است تمامی کاندیداها بیان توانمندی ‌ها، پرهیز از تهمت و افترا، پرهیز از ایجاد فضایی پر تنش، اختلاف و دامن زدن به مسائل قومی و طایفه‌ ای و عمل به قانون را در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی به نقش رسانه ‌ها در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: گفتار صادقانه و نقد منصفانه می‌ تواند جامعه را در مسیر خود به موفقیت برساند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: پیش ‌بینی شده است که در انتخابات اسفندماه سال‌ جاری 700 شعبه اخذ رأی شامل 481 شعبه ثابت و 219 شعبه سیار نسبت به اخذ رای در سه جامعه شهری، روستایی و عشایری این استان ارائه خدمت کنند./9457/302/ب1

نظر شما