شناسهٔ خبر: 9939556 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دبيرستاد انتخابات خراسان رضوي : معتمدان هيات هاي اجرايي قانونگرايند

صاحب‌خبر - مشهد / خبرگزاری صدا و سیما / انتخابات

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: معتمدان هیئت های اجرایی خراسان رضوی افرادی معتدل ، قانونگرا ، متدین و معتقد هستند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سید مسعود محولاتی افزود: این هیئت ها هرکدام 11 عضو دارندکه هشت عضو از معتمدان و سه نفر شامل فرماندار شهرستان ، دادستان و رئیس اداره ثبت احوال هستند و این ترکیب به گونه ای است که انتظار می رود در کنار فرمانداران و براساس قانون به بهترین نحو وظایف خود را انجام دهند.
او گفت: هیئت های اجرایی خراسان رضوی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در 71 حوزه انتخابیه شامل یک حوزه اصلی و 70 حوزه فرعی تشکیل شده است.
دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: در مجموع در 71هیئت اجرایی مربوط به انتخابات مجلس خبرگان در این استان 568 معتمد محلی حضور دارند و بر اساس توافق صورت گرفته شده مقرر شد در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از هیات های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری بهره گرفته شود.
محولاتی با اشاره به معرفی معتمدان به هیات های نظارت بر انتخابات گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز 73 حوزه اصلی و فرعی وجود دارد که از این عده 12 حوزه انتخابیه اصلی و 61حوزه انتخابیه فرعی خواهد بود.
او با بیان اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه شهرستان فاروج نیز به خراسان رضوی افزوده می شود گفت: شمار اعضای معتمد هیئت های اجرایی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان 584 معتمد تعیین شد.
مردم خراسان رضوی 18 نماینده از 12حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی دارند افزون بر آن 6 نفر از مجموع 99نماینده دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری ، نمایندگان مردم خراسان رضوی خواهند بود.
0002

نظر شما