شناسهٔ خبر: 9916731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی :

معتمدان هیات های اجرایی افرادی اعتدال گرا و قانونمدار هستند

مشهد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت : معتمدان هیات های اجرایی این استان افرادی معتدل، قانونگرا، متدین و معتقد هستند.

صاحب‌خبر -

سید مسعود محولاتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ترکیب این هیات ها به گونه ای است که انتظار می رود در کنار فرمانداران و بر اساس قانون به بهترین نحو وظایف خود را انجام دهند.
وی اظهار کرد: هیات های اجرایی استان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در 71 حوزه انتخابیه اصلی و فرعی تشکیل شده که از این تعداد یک حوزه انتخابیه اصلی و 70 حوزه فرعی می باشد.
وی گفت: از میان 11 عضو هر هیات اجرایی هشت عضو از معتمدان و سه نفر شامل فرماندار شهرستان، دادستان و رئیس اداره ثبت احوال هستند.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی افزود: در مجموع در 71 هیات اجرایی مربوط به انتخابات مجلس خبرگان در این استان 568 معتمد محلی حضور دارند.
وی اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شده است در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از هیات های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری بهره گرفته شود.
محولاتی با اشاره به معرفی معتمدان به هیات های نظارت بر انتخابات گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز 73 حوزه اصلی و فرعی وجود دارد که از این تعداد 12 حوزه انتخابیه اصلی و 61 حوزه انتخابیه فرعی خواهد بود.
وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه شهرستان فاروج نیز به خراسان رضوی افزوده می شود اظهار کرد : تعداد اعضای معتمد هیات های اجرایی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان 584 معتمد تعیین شده است.
مردم استان خراسان رضوی 18 نماینده از 12 حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی دارند.
علاوه بر آن شش نفر از مجموع 99 نماینده دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم خراسان رضوی خواهند بود.
1906 / 6053

نظر شما