شناسهٔ خبر: 9937425 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اميري: آخرين آمار ثبت نام شدگان؛ خبرگان 299 نفر؛ مجلس 2355 نفر

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / انتخابات 1111 1394/09/30
قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور آخرین آمار پنجمین روز ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و سومین روز ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی را ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛‌ حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران افزود: تا این لحظه 299 نفر در سراسر کشور برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند که از این تعداد 5 نفر خانم هستند.
وی افزود : همچنین از تعداد خانم ها سه نفر در تهران و دو نفر در اصفهان ثبت نام کردند.
امیری گفت: بیشترین فراوانی سنی در میان ثبت نام کنندگان مجلس خبرگان رهبری 52 تا 58 سال است ضمن اینکه 30 نفر از کل ثبت نام کنندگان برای انتخابات خبرگان رهبری علاوه بر تحصیلات حوزوی دارای تحصیلات دانشگاهی در مقطع دکتری و 34 نفر نیز علاوه بر تحصیلات حوزوی دارای تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد هستند.
امیری افزود: بیشترین تعداد داوطلبان ثبت نام کننده برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری مربوط به تهران با تعداد 59 نفر هستند و اصفهان با 25 نفر و قم با 22 نفر در رتبه های بعدی بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان برای مجلس خبرگان رهبری قرار دارند.
وی گفت: همچنین تاکنون نیز 2 هزار و 355 نفر برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که از این تعداد 129 نفر خانم هستند و بیشترین فراوانی سنی در بین این داوطلبان 41 تا 45 سال و کمترین فراوانی سنی 30 تا 35 سال است.
امیری افزود: از کل داوطلبان ثبت نام کننده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تا این لحظه ، 298 نفر دارای مدرک دکتری ، هزار و 393 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و 112 نفر دارای مدرک کارشناسی هستند که با توجه به شرط دارابودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد ، کسانی که دارای مدرک کارشناسی هستند به شرط داشتن سابقه قبلی برای نمایندگی مجلس و نیز بهره مندی از اختیارات قانونی که در قانون تصریح شده است می توانند فرآیند کار را ادامه دهند.
وی همچنین گفت: جمع نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و نمایندگی مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است و منع قانونی ندارد.
صدا و تصویر دارد
---

نظر شما