شناسهٔ خبر: 9935245 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات تهران:

52 داوطلب دارای مدرک دکتری درانتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند

صاحب‌خبر -

رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران از نام نویسی 52 داوطلب دارای مدرک دکتری درانتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران خبر داد و گفت: 26 داوطلب ثبت نام شده برای مجلس خبرگان رهبری نیز از حوزه انتخابیه نیز فاقد مدرک تحصیلات حوزوی بودند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، علی اصغر ناصربخت روزدوشنبه در حاشیه دیدار از ستاد انتخابات شهرستان تهران در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع 249 داوطلب نام نویسی شده برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا پایان روز یکشنبه 188 داوطلب آن دارای مدرک کارشناسی ارشد و 9 نفر نیز مدرک کارشناسی دارند. 
وی با بیان اینکه تا پایان روز گذشته 46 داوطلب محلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان تهران ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: از این تعداد 20 داوطلب دارای تحصیلات حوزوی و 26 نفر دیگر با فاقد مدرک حوزوی بودند. 
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران با اشاره به اینکه در این مدت 36 زن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند، گفت: 53 داوطلب دارای سن بین 36 تا 40 بودند که بیشترین جامعه آماری ثبت نام شدگان محسوب می شوند. 
ناصربخت افزود: چهار داوطلب نمایندگی مجلس شواری اسلامی نیزکمتر از 30 سال و 4 نفر بالای 70 سال سن دارند. 
وی با اشاره به اینکه دو داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری زن بودند تصریح کرد: شش نفر از این داوطلبان بالای 75 سال و دو نفر نیز کمتر 30 سال سن دارند. 
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود. 

برچسب‌ها:

نظر شما