شناسهٔ خبر: 9935498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه منابع انسانی سازمان ثبت احوال:

امکان سوءاستفاده از شناسنامه غیر و تکراری در انتخابات را به صفر می‎رسانیم

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه منابع انسانی سازمان ثبت احوال با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات گفت: قول می‎دهیم امکان سوءاستفاده از شناسنامه‎های غیر و تکراری را به صفر برسانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم طریقت پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید اداره کل ثبت احوال استان گلستان اظهار داشت: بیشترین سلامت انتخابات را از حیث وظایف ثبت احوال تعهد می‎دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه‎ریزی تحول در برنامه ششم آماده شده است، تصریح کرد: این طرح مربوط به شناسایی هویت در فضای مجازی است، در کشور ضریب نفوذ تلفن همراه 115 درصد است که از این میزان 81 درصد سیم‎کارت فعال و عمده سیم‎کارت‎ها امکان فعالیت در فضای مجازی را ایجاد می‎کند.

14 میلیون کاربر تلگرام و 18 میلیون کاربر فیس‎بوک در کشور داریم

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه منابع انسانی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه ظرفیت‎های نسل چهارم به شدت رو به گسترش است، افزود: بیش از 80 درصد کاربران فضای مجازی در کشور زیر 18 سال هستند، فضای مجازی یک فرصت ویژه برای مبادله خدمات از لحاظ ایجاد ثروت است.

طریقت با بیان اینکه شناسایی هویت یکی از مباحث مهم در فضای مجازی تلقی می‎شود، گفت: سازمان ثبت احوال در برنامه ششم سعی می‎کند این جایگاه را تثبیت کند اجرای مدیریت هویت در فضای مجازی با ابزار کارت هوشمند قابل تحقق است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت مبادله اطلاعات کمتر از مبادله خدمات نیست، افزود: حجم مبادلات پولی در مبادله اطلاعات کمتر از حوزه خدمات نیست، به طوریکه 14 میلیون کاربر تلگرام و 18 میلیون کاربر فیس‎بوک در کشور داریم که این آمار رو به رشد است و نسل جوان اقبال زیادی به این فضا دارد.

تلاش به محدودسازی فضای مجازی نیست/ کسری اعتبارات استان‎ها را به صفر می‎رسانیم

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه منابع انسانی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه اصلا تلاش به محدودسازی نیست، گفت: تلاش ما برای بهسازی در فضای مجازی است تا افراد از این فرصت استفاده کنند.

طریقت افزود: با سرعت دادن ارائه کارت هوشمند این شرایط را هم برای دولت و هم برای مردم باید به گونه‎ای فراهم آوریم که دغدغه‎ای برای شناسایی در فضای مجازی وجود نداشته باشد.

وی از ثبت احوال به عنوان پیشخوان دولت و نظام یاد کرد و ابراز داشت: متاسفانه از سال 1383 و 1384 به بعد شاهد مشکلاتی در پشتیبانی به اصلی‎ترین سرمایه یعنی نیروی انسانی هستیم که تلاش خواهیم کرد کسری اعتبارات در استان‎ها را در سال آینده به حداقل و صفر برسانیم.  

انتهای پیام/83001/ب30/پ3003

http://fna.ir/H8LG31

نظر شما