شناسهٔ خبر: 67680492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان:

مبلغان مذهبی به ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب کمک کنند

جلال جلیلی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: مبلغان مذهبی و هیئت‌های عزاداری در مجلس بزرگداشت حضرت سیدالشهداء (ع) به ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب در جامعه کمک کنند.

صاحب‌خبر -

یاسر اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میزان مصرف آب مشترکان این شرکت در منطقه فرهنگی کاشان امسال نسبت به متوسط چهارده سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: افزایش چشمگیر مصرف آب در منطقه کاشان در حالی است که به علت استمرار خشک‌سالی، منابع تامین آب نیز با چالش جدی روبرو شده و از کیفیت آب منابع در دسترس آبفا نیز کاسته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، افزود: افزایش محسوس دمای هوا در تابستان امسال یکی از عوامل افزایش مصرف آب است و از شهروندان درخواست داریم با اصلاح الگوی مصرف، از آب آشامیدنی در مصارف دیگری مانند شست و شوی خودرو، شست و شوی حیاط منزل و ... استفاده نکنند.

وی تاکید کرد: سهم آب مصرفی مردم از منابع آبی در بخش شرب و بهداشت شش تا ۱۰ درصد است اما تنها راه پیش روی ما برای تامین آب پایدار و عبور از شرایط سخت کنونی استفاده صحیح از همین میزان آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب کمک می‌کند تا شهروندان بیشتری بتوانند از این نعمت الهی بهره ببرند و لذا با توجه به شرایط منابع آبی، مدیریت مصرف صحیح، یک نوع سقایی است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت شهرها و روستاها در ایام محرم به ویژه عاشورا و تاسوعای حسینی گفت: طبق فرهنگ و سنتی که وجود دارد، شهروندان ساکن در دیگر شهرها، در این چند روز به زادگاه خود برمی‌گردند. پیش بینی می‌کنیم با توجه به این موضوع و افزایش دمای هوا، عاشورا و تاسوعا به پیک مصرف برسیم.

اسماعیلی افزود: شرکت آب و فاضلاب کاشان در همه مناطق تلاش کرده با انجام مقدمات لازم آب شرب شهروندان را تامین کند، اما به ثمر رسیدن این تلاشها، نیازمند همکاری شهروندان در پرهیز از مصرف غیرضروری است.

انتهای پیام 

نظر شما