شناسهٔ خبر: 67676310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش ۱۲درصدی مصرف آب در کاشان

مدیرعامل آبفا کاشان ضمن اشاره به افزایش ۱۲درصدی مصرف آب در کاشان گفت: شهروندان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

صاحب‌خبر -

یاسر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به افزایش 12 درصدی مصرف آب شرب در کاشان گفت: افزایش چشمگیر مصرف آب در منطقه کاشان درحالی است که به دلیل استمرار خشکسالی، منابع تامین آب نیز با چالش جدی روبه‌رو شده و از کیفیت آب منابع در دسترس آبفا نیز کاسته شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کاشان افزایش محسوس دمای هوا در تابستان امسال را یکی از عوامل افزایش مصرف آب دانست و افزود: از شهروندان تقاضا داریم با اصلاح الگوی مصرف، از آب آشامیدنی در مصارف دیگری مانند شست و شوی خودرو، شست‌وشوی حیاط منزل و غیره استفاده نکنند.

اسماعیلی گفت: سهم آب مصرفی مردم از منابع آبی در بخش شرب و بهداشت شش تا 10 درصد است اما تنها راه پیش روی ما برای تامین آب پایدار و عبور از شرایط سخت کنونی استفاده صحیح از همین میزان آب است.

مدیرعامل شرکت آبفای کاشان با اشاره به ایام عزاداری سیدالشهداء (ع) از مبلغان مذهبی و هیئت‌های عزاداری خواست به ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب کمک کنند و افزود: صرفه‌جویی در آب کمک می‌کند تا شهروندان بیشتری بتوانند از این نعمت الهی بهره ببرند و لذا با توجه به شرایط منابع آبی، مصرف صحیح، یک نوع سقایی است.

اسماعیلی به افزایش جمعیت شهرها و روستاهای منطقه فرهنگی کاشان در ایام محرم  به ویژه عاشورا و تاسوعای حسینی اشاره کرد و گفت: طبق فرهنگ و سنتی که وجود دارد، اکثر کاشانی‌های خارج از کاشان نیز تلاش می‌کنند در این چند روز به زادگاه خود برگردند و لذا پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به این موضوع و افزایش دمای هوا، عاشورا و تاسوعا به پیک مصرف برسیم.

وی افزود: شرکت آبفای کاشان در همه مناطق تلاش کرده است با انجام تمهیدات لازم آب شرب شهروندان را تامین کند اما به ثمر رسیدن این تلاش‌ها، مستلزم همکاری شهروندان این شهرستان در پرهیز از مصارف غیرضروری است.

انتهای پیام/801

نظر شما