شناسهٔ خبر: 9924419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

240 نفر در خبرگان و 1676 نفر در مجلس ثبت نام کردند

حضور پررنگ نمایندگان چهره های شناخته شده و جوانان در صف ثبت نام

صاحب‌خبر -

هادی محمدی – در حالی که مجلس خبرگان رهبری 88 کرسی و مجلس شورای اسلامی 290کرسی برای تصاحب نامزدهای انتخاباتی دارد ، طبق اعلام مقامات وزارت کشور تا پایان وقت اداری روز گذشته 1609 نفر برای مجلس شورا (حدود شش نفر برای هر صندلی ) و 235 نفر برای مجلس خبرگان (حدود سه نفر برای هر کرسی ) ثبت نام کردند و این در حالی است که روز گذشته این افراد که یا خودشان یا نمایندگانشان در محل وزارت کشور یا فرمانداری های مراکز استانها حضور یافتند نسبت به ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان اقدام کردند . همچنین روز گذشته با حضور تیمی از نهاد ریاست جمهوری جهت بررسی و عملیات چک و خنثی در محل ستاد انتخابات، این خبر منتشر شد که صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برای ثبت نام در انتخابات خبرگان ، شخصا در ستاد انتخابات حاضر خواهد شد .به گزارش خراسان، روز دوم ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و چهارمین روز ثبت نام از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری نسبت به روزهای قبلی بسیار شلوغ تر بود و صف تشکیل شده برای ثبت نام به ویژه در مورد مجلس گاه زمان کار را به چند ساعت نیز می کشاند . در این میان حضور جوانان و خانمها در هر دو انتخابات جالب توجه بود.طبق اعلام حسینعلی امیری سخنگو و قائم مقام وزارت کشور از 1676نفری که در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند جوان ترین با 30سال سن و مسن ترین با 71 سال چشم به ساختمان بهارستان دوخته اند. همچنین در میان 240 نفر از کسانی که برای انتخابات خبرگان آماده رقابت می شوند 4نفر از خانم ها حضور داشته اند ضمن اینکه جوانترین نامزد خبرگان 27 ساله است و مسن ترین آنها 92 بهار را دیده است .
بزرگان خبرگان ثبت نام کردند
روز گذشته نماینده آیت ا... احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری برای ایشان در حوزه تهران ثبت نام کرد و فرزند آیت ا... باقری کنی عضو فعلی مجلس خبرگان و برادر مرحوم آیت ا... مهدوی کنی رییس فقید خبرگان نیز کار ثبت نام ایشان از حوزه تهران را انجام داد . همچنین نماینده آیت ا... ری شهری تولیت حرم حضرت عبدالعظیم و سرپرست سابق حجاج ایرانی نیز روز گذشته برای حضورشان در رقابتهای تهران ثبت نام به عمل آورد .در روزی که بیشتر علما ترجیح دادند تا نمایندگانشان کار ثبت نام را انجام دهند پسر آیت ا... قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز نام ایشان را که هم اکنون نماینده استان تهران در مجلس خبرگان هستند برای حضور در رقابت های استان مرکزی ثبت نمود .
ثبت نام غرضی در 2 انتخابات
از شخصیتهای جالبی که روز گذشته اقدام به ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان کردند، سید محمد غرضی وزیر پست و تلگراف اسبق و کاندیدای انتخابات قبلی ریاست جمهوری بود که برای هر دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد . وی در بخشی از سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت: همه سخنان من در انتخابات ریاست جمهوری فقیهانه بود.  همچنین خانم صراحی 27 ساله دارای دکترای زبان و ادبیات عرب نیز حضور خود در رقابتهای انتخابات مجلس خبرگان را علنی نمود . وی هدف خود را اثبات زنان و دفاع از حقوق این قشر جامعه عنوان کرد . خانم صراحی  خود را اصلاح طلب دانست و افزود : برای امتحان اجتهاد شورای نگهبان آماده است زیرا در دانشگاه آزاد  فقه و حقوق تدریس می کند.همچنین حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی دادستان کل کشور از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی ، آیت ا... طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان از حوزه اصفهان  ، آیت ا... ممدوحی نماینده فعلی خبرگان رهبری از حوزه کرمانشاه ، آیت ا... محمد یزدی رییس مجلس خبرگان و رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از حوزه تهران ،آیت ا... عالمی نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان از همین استان ،  آیت ا... مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور از استان اصفهان، آیت ا... نمازی امام جمعه کاشان و دادستان اسبق کشور از استان اصفهان ، حجت الاسلام مهدی تائب رییس قرارگاه عمار از استان تهران ، حجج اسلام حسین رحیمیان موحد و سید محسن محمودی از حوزه تهران ، آیت ا... ملکوتی از استان قم ، حجت الاسلام ابوالحسن نواب از آذربایجان غربی ، حجت الاسلام سیدعلی طاهری خرم آبادی از حوزه انتخابیه لرستان، سیدمحسن محمودی از حوزه انتخابیه گیلان، حسن صدراللهی از حوزه انتخابیه سمنان، محمد فیض و علیرضا فلاحت منش از حوزه انتخابیه گیلان از جمله افراد شناخته شده و ناشناسی بودند که روز گذشته در تهران و سایر  شهرستانها برای انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام نمودند .
دومین روز ثبت نام مجلس و حضور برخی چهره های اصولگرا و اصلاح طلب
همچنین روز گذشته ثبت نام از نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز ادامه یافت . در ابتدای روز حضور علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد اما وی پس از بازدید و خوش و بش با دست اندرکاران ستاد انتخابات اظهار داشت : در این دوره از بروجرد ثبت نام می کنم.در حالی که حضور پرشور مردم عادی از اقشار و سنین مختلف برای ثبت نام در انتخابات قابل توجه و جالب بود ، علیرضا دهقان نماینده سابق مجلس و مجری اخبار ورزشی از حوزه اهواز ، حجت الاسلام هادی غفاری از روحانیون اصلاح طلب و نماینده اسبق مجلس از حوزه تهران ، فاطمه واعظ جوادی معاون محیط زیست در دولت احمدی نژاد از حوزه تهران ، ولی اسماعیلی نماینده ادوار مجلس ، وکیلی مدیر مسئول روزنامه اصلاح طلب ابتکار ، الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد و جواد اطاعت استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب به همراه سید محمد غرضی که در دو انتخابات ثبت نام کرد، از جمله افراد شناخته شده ای بودند که روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات نسبت به ثبت نام خود اقدام کردند .
غفاری : سال 88 معتقد به تقلب نبودم، شورای نگهبان با کسی دعوای شخصی ندارد
حجت الاسلام هادی غفاری نیز پس از ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال رد صلاحیت افراد شاخص اصلاح طلب اظهار داشت : شورای نگهبان با کسی دعوای شخصی ندارد و اگر کسی رد صلاحیت شده است یا مشکلی داشته و یا نتوانسته صلاحیت خود را به اثبات برساند.این فعال اصلاح طلب در خصوص مواضعش بعد از انتخابات سال 88 نیز گفت : بعد از اینکه مواضع رهبری اعلام شد من نیز حمایت کردم و جزو کسانی بودم که معتقد به تقلب نبود اما به عملکرد احمدی نژاد اعتراض و نقد داشتم و الان هم دارم .غفاری در پاسخ به این سوال که اگر در لیست اصلاح طلبان قرار نگیرید، به طور مستقل در انتخابات شرکت می‌کنید یا خیر؟ توضیح داد: بله، قطعا شرکت می کنم .
دبیر ستاد انتخابات : امکان تمدید ثبت نام وجود ندارد
همچنین پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه امکان تمدید زمان ثبت نام وجود ندارد، گفت: قانون در این مورد چیزی نگفته و از همه داوطلبان درخواست می کنیم کار ثبت نام را به روزهای آخر نیندازند ضمن اینکه ردصلاحیت در دوره های قبل مانع ثبت نام در این دوره نیست.
نام نویسی 107 نفر برای انتخابات مجلس در خراسان رضوی
همزمان رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی از نام نویسی 107 داوطلب در این استان برای نامزدی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی طی دو روز گذشته خبر داد.
سید محسن صادقی شب گذشته در گفت وگو با رنجبر،خبرنگار خراسان افزود: طی روز شنبه 51 داوطلب و روز یکشنبه 56 داوطلب برای نامزدی در انتخابات مجلس دهم در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی نام نویسی کردند.وی ادامه داد: از مجموع این 107 نفر، 100 نفر مرد و 7 نفر زن هستند.رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: طی دو روز نام نویسی از داوطلبان نمایندگی در انتخابات مجلس دهم، در حوزه انتخابیه مشهد و کلات 34 نفر، سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب شش نفر، نیشابور و فیروزه چهار نفر، تربت حیدریه، مه ولات و زاوه پنج نفر، کاشمر، بردسکن و خلیل آباد چهار نفر، گناباد و بجستان پنج نفر، تربت جام، تایباد و باخرز هشت نفر، قوچان و فاروج هفت نفر، فریمان و سرخس 11 نفر، خواف و رشتخوار 9 نفر، چناران و بینالود (طرقبه شاندیز) هفت نفر و درگز هفت نفر ثبت نام کرده اند.وی درباره تعداد داوطلبان نامزدی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان رضوی نیز اظهار داشت: با نام نویسی دو نفر دیگر طی روز یکشنبه (دیروز) برای شرکت در انتخابات خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان رضوی، تعداد ثبت نام کنندگان به 10 نفر افزایش یافت.
حاشیه های خراسان از ادامه ثبت نام انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی :
* هنگام نماز ظهر و عصر با توجه به حضور آیت ا... عالمی از علمای بنام خراسان در ستاد انتخابات ، نماز جماعت به امامت ایشان و حضور حجت الاسلام هادی غفاری برگزار شد .
*روز گذشته این احتمال که در محل مجلس شورای اسلامی امکاناتی برای ثبت نام نمایندگان فعلی ایجاد شود شنیده شد .
*از خبرنگاران و عکاسان خواسته شده که امروز (دوشنبه)از ساعت هفت صبح در ستاد انتخابات حاضر باشند که به نظر می رسد به دلیل حضور رییس جمهور وثبت نام در انتخابات خبرگان باشد .همچنین روز گذشته چندین بار شایعه حضور آیت ا... هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز دوشنبه در میان خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور شنیده شد.
* حضور غرضی در ستاد انتخابات با هیجان و شور و شوق خبرنگاران و تصویربرداران همراه بود و بسیاری را یاد انتخابات 92 انداخت . خوش و بش گرم غرضی و حضرتی نیز از نکات جالبی بود که از لنز دوربینهای عکاسان دور نماند .
* یکی از داوطلبان خانم انتخابات مجلس پس از ثبت نام گفت: تعداد فالوورهای اینستاگرامم زیاد است؛ چرا از این فرصت استفاده نکنم؟!

نظر شما