شناسهٔ خبر: 9914047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

شفیعی:

حق ایران برای اقدام متقابل در برابر مصوبه محدودیت صدور روادید/اینگونه اقدامات اجرای برجام را کند می کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد محدودیت در سفر به ایران حق هر گونه اقدامی را برای ایران به عنوان اقدام متقابل محفوظ می دارد به دلیل اینکه روابط بین الملل بر اصل متقابل استوار است که می تواند اقدامی مثبت یا منفی باشد.

صاحب‌خبر -

نوذر شفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به امضای مصوبه محدودیت صدور روادید برای مسافران ایران از سوی اوباما گفت: این قانون با برجام مشکل دارد به دلیل اینکه در یکی از بندهای برجام ذکر شده است که هیچ گونه محدودیت همکاری در رابطه ایران با سایر کشورها نباید به وجود بیاید.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی برجام را براساس حسن نیت و اراده سیاسی دانست و تصریح کرد: اعمال محدودیت در سفر به ایران برخلاف اصل حسن نیت است؛ اگر اراده ای نباشد برجام به نتیجه نمی رسید بنابراین باید اقداماتی انجام دهیم که پیش برنده برجام و بر پایه حسن نیت باشد.

شفیعی ادامه داد: ایجاد محدودیت در سفر به ایران حق هر گونه اقدامی را برای ایران به عنوان اقدام متقابل محفوظ می دارد به دلیل اینکه روابط بین الملل بر اصل متقابل استوار است که می تواند اقدامی مثبت یا منفی باشد.

نماینده مجلس نهم گفت: این اقدام آمریکا نشان دهنده ارسال سیگنال های منفی از آمریکا به ایران است که طبیعتا سیگنال های منفی دیگری را از سوی ایران به دنبال خواهد داشت که این سیگنال ها مغایر روند پیش رو و پیش رونده ای است که میان ایران و 1+5 برقرار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد اینگونه محدودیت ها در حوزه اجرای برجام مطلقا هیچ مشکلی ایجاد نمی کند افزود: اما در عین حال باید به این نکته اشاره داشت که  برجام متنی است که در ْآن چارچوب پیش می رویم و انتظار می رود در حاشیه برجام شاهد نکات مثبتی باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: علائم منفی صادر شده از سوی آمریکا اجرای برجام را متوقف نمی کند اما انگیزه و اراده را برای حرکت رو به جلو کند می کند.

وی گفت: احتمالا در کمیسیون امنیت ملی مباحث مربوط به ایجاد محدودیت صدور روادید برای مسافران ایران مورد بررسی قرار می گیرد.

نظر شما