شناسهٔ خبر: 9905847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرماندار شاهین‌شهر و میمه:

فرآیند اخذ رأی در حوزه انتخابیه‌ برخوار، شاهین‌شهر و میمه سنتی است

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: فرآیند شمارش آراء و اخذ رأی در حوزه انتخابیه‌ برخوار، شاهین‌شهر و میمه به‌ صورت سنتی انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا بصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر با توجه به شروع ثبت‌نام از کاندیداهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هیئت اجرایی حوزه انتخابیه شهرستان شاهین‌شهر و میمه با همکاری هیئت نظارت تشکیل شد و این هیئت در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از 28 آذر شروع‌ شده و تا پایان وقت اداری جمعه 4 دی‌ماه ادامه دارد، تصریح کرد: از همه‌ کسانی که شرایط لازم برای کاندیدا شدن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند تقاضامندیم ثبت‌نام خود را به‌ روزهای آخر موکول نکنند.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه ادامه داد: حقوق و تکالیف نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در قالب یک کتابچه‌ توسط کمیته تبلیغات ستاد انتخاباتی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در زمان ثبت‌نام به آن‌ها تحویل خواهد شد چراکه رعایت موارد درج‌شده در کتابچه کمک شایانی به برگزاری هر چه مطلوب‌تر به مجریان انتخابات خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: داوطلبان بعد از احراز صلاحیت از سوی شورای محترم نگهبان تنها در فرصتی که برای تبلیغات توسط قانون ارائه‌شده می‌توانند مبادرت به این عمل کنند در غیر این صورت خلاف قانون عمل شده و با آن‌ها از طریق مجاری قانونی برخورد به عمل خواهد آمد.

بصیری تأکید کرد: برگزاری هرگونه جلسات و میتینگ‌های انتخاباتی در سطح روستاها و شهرهای حوزه انتخابیه برخوار، شاهین‌شهر و میمه تا زمان اعلام رسمی تبلیغات از سوی ستاد انتخابات کل کشور تخلف محسوب می‌شود و بدون شک این تخلف در احراز صلاحیت کاندیداها بی‌تأثیر نخواهد بود.

بصیری با بیان اینکه فرآیند شمارش آراء و اخذ رأی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به‌صورت سنتی انجام می‌شود، عنوان کرد: دولت یازدهم حامی هیچ کاندیدا یا جریان خاصی نیست.

وی متذکر شد: از تمامی کسانی که با ما در اجرای فرآیند انتخابات همکاری می‌کنند، چه اعضا بازرسی و هیئت نظارت و چه عزیزانی که تحت عنوان نمایندگان فرماندار یا ناظر هستند، به جد سفارش می‌کنم از خود در مقابل فشارهای سیاسی یا وابسته بودن به جناح یا کاندیدا صیانت کنند چراکه در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی آن‌ها بر اساس قانون به‌ شدت با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه ستاد تخلفات حوزه انتخابیه‌ برخوار، شاهین‌شهر و میمه از چند ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، بیان داشت: هرگونه استفاده از امکانات ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می‌کنند توسط هر کاندیدایی جرم است و در زمان تبلیغات نیز شهرداری‌ها با هماهنگی فرمانداری به‌صورت عادلانه باید فضای شهری را در اختیار کاندیداهای تایید شده قرار دهند.

وی با بیان اینکه تمامی ادارات و کارکنان نهادهای دولتی حوزه انتخابیه برخوار، شاهین‌شهر و میمه حق ندارند امکاناتی را در اختیار جریان یا کاندیدا خاصی قرار دهند، تأکید کرد: کارکنان مراکز دولتی یا وابسته به دولت حق ندارند در زمان ساعت اداری برای یا علیه کاندیدا خاصی تبلیغ کنند چراکه بر اساس قانون تخلف محسوب می‌شوند و بدون شک با قاطعیت با آن برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/63070/صا30/د1000

http://fna.ir/DNJGO5

نظر شما