شناسهٔ خبر: 9895959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

17نفر در شیراز داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدند

شیراز- ایرنا- فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت: در نخستین روز از ثبت نام داوطلبان شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 17 نفر از حوزه انتخابیه شیراز نام نویسی کردند.

صاحب‌خبر -

حیدر عالیشوندی، عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد، یک داوطلب با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور نام نویسی کرد و 16 نفر دیگر در فرمانداری شیراز نام نویسی کردند.
وی اظهار کرد: همه افرادی که امروز (بیست و هشتم آذر 94) نام خود را برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ثبت رساندند از آقایان هستند.
فرماندار شیراز گفت: از 16 نفری که روز شنبه در ستاد انتخابات شهرستان شیراز داوطلب نمایندگی مجلس شده اند، چهار نفر دارای مدرک دکترا، 11 نفر کارشناسی ارشد و یک جانباز دوران دفاع مقدس با مدرک کارشناسی است.
مهلت قانونی برای نام نویسی از داوطلبان شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که از بیست و هشتم آذرماه جاری آغاز شده تا پایان وقت اداری روز چهارم دی ماه 94 ادامه دارد.
هم اینک شمار نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی (نهمین دوره) هفده نفر که از این تعداد چهار نماینده متعلق به حوزه انتخابیه شیراز است.

** شمار داوطلبان فارس برای شرکت در مجلس خبرگان رهبری به چهار نفر رسید
عالیشوندی درباره شمار نامزدهایی که از حوزه انتخابیه فارس برای شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرده اند نیز گفت: بنا بر آنچه که در رسانه های رسمی اعلام شده است و اطلاعات آن از مرجع رسمی هنوز به دست ما نرسیده است، امروز (شنبه) یک نفر در ستاد انتخابات قم برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه فارس نام نویسی کرده است.
وی ادامه داد: هم اکنون شمار داوطلبانی که برای شرکت در رقابت پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه فارس نام نویسی کرده اند، چهار نفر است.
عالیشوندی گفت: پیش از این سه نفر در روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم آذر 94 برای شرکت در این انتخابات نام نویسی کردند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز بیان کرد: به داوطلبان هر دو انتخابات توصیه می کنیم که ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و از فرصت پیش رو برای نام نویسی به شکل مناسبی بهره گیرند.
شمار کرسی های استان فارس در مجلس خبرگان رهبری پنج کرسی است.
نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز بیست و ششم آذرماه آغاز شده و تا پایان وقت اداری روز دوم دی ماه 94 ادامه دارد.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه هفتم اسفندماه 94برگزار می شود.
2027 /6118

نظر شما