شناسهٔ خبر: 9893468 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امیری در جمع خبرنگاران:

ثبت نام ۸۴۵ نفر برای انتخابات مجلس/۱۴۷ متقاضی شرکت در انتخابات خبرگان

خبرگزاری شبستان: سخنگوی وزیر کشور از ثبت نام ۸۴۵ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۴۷ نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشورتا پایان روز شنبه خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان مستقر در وزارت کشور، حسینعلی امیری سخنگوی وزیر کشور پس از پایان سومین روز ثبت نام از داوطلبین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همچنین نخستین روز نام نویسی متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نام مجلس خبرگان رهبری از هفته گذشته شروع شد و امروز نیز ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

وی اظهارکرد: آمار متقاضیان برای ثبت نام در ۲۰۷ حوزه در سراسر کشور برای انتخابات مجلس بسیار خوب و پرشور بوده است و براساس آخرین آماری که تا کنون دریافت کرده ایم در مجموع ۸۴۵ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که مدارک ۴۲۱ نفر تکمیل شده است و ۴۲۴ نفر نیز در حال تکمیل شدن است.

امیری بیان کرد: تا کنون ۱۴۷ برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند که پرونده ۹۴ نفر کامل شده  و پرونده ۵۳ نفر نیز در حال تکمیل شدن است.

وی گفت: ما به تمام متقاضیان چه مجلس خبرگان رهبری و چه مجلس شورای اسلامی گفته ایم که حتما مدارک لازم را همراه خودشان داشته باشند تا کارشان سریعتر انجام شود و نیازی به دو بار مراجعه یا معطلی نداشته باشند.

سخنگوی وزارت کشور با بیان این که جوانترین داوطلب ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری متولد ۱۳۶۷ است، گفت: معمرترین داوطلب ثبت نام شده برای این انتخابات نیز متولد سال ۱۳۰۲ است.

وی بیشترین آمار ثبت نام کنندگان را مربوط به تهران عنوان کرد و ادامه داد: ما از عزیزان می خواهیم که ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند زیرا در حال حاضر ۲۰۷ حوزه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۳۱ حوزه مراکز استان ها برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری آمادگی کامل برای ثبت نام وجود دارد.

نظر شما