شناسهٔ خبر: 9889178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی :

حضور افراد با سلایق سیاسی همسو با نظام فضای رقابت را در انتخابات افزایش می دهد

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت : زمینه فعالیت تمام افراد با سلایق سیاسی مختلف همسو با نظام در این دوره از انتخابات فراهم شده که این مهم بر فضای رقابتی بیش از پیش می افزاید.

صاحب‌خبر -

علیرضا رشیدیان روز شنبه در جریان بازدید از ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری مشهد برلزوم استفاده از ظرفیت ها برای شرکت همه سلایق در انتخابات تاکید کرد و گفت: پیش بینی می شود با فراهم بودن زمینه برای مشارکت افراد جهت کاندیداتوری در این دوره از انتخابات شاهد حضور حداکثری و پرشور مردم در پای صندوق های رای خواهیم بود.
وی یادآورشد: در موضوع بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس پیگیری هایی با هیات نظارت بر انتخابات صورت گرفته و اقداماتی نیز برای دعوت از گروه های سیاسی قانونی برای مشارکت در این عرصه انجام شده است.
به گفته رشیدیان استانداری خراسان رضوی برای ارتباط با احزاب و گروه های سیاسی که براساس قانون امکان فعالیت دارند بویژه قبل از انتخابات برنامه ریزی کرده و نشست هایی نیز برگزار شده است.
استاندار خراسان رضوی به برنامه ریزی و نشست با احزاب و گروه های سیاسی که براساس قانون امکان فعالیت دارند اشاره کرد و گفت: دولت و دستگاه های اجرایی به عنوان متولی برگزاری انتخابات وظیفه خود می دانند که با تمام احزاب و گروه ها، جناحها و سلایق مختلف ارتباط و تعامل قانونمند و شفاف داشته باشند.
وی اظهار کرد: نقش احزاب در برگزاری سالم، با نشاط و قانونمند انتخابات و رعایت شئونات اخلاقی در رقابت های انتخاباتی بی نظیر است.
رشیدیان به برگزاری انتخابات الکترونیکی اشاره کرد و افزود: هنوز مساله برگزاری انتخابات الکترونیکی قطعی نشده و خراسان رضوی برای هر دو شکل آن اعم از سنتی و الکترونیکی آمادگی دارد.
استاندار خراسان رضوی گفت : در صورت تایید شورای نگهبان امکانان لکترونیکی شدن انتخابات وجود دارد و در صورت عدم تایید نیز آمادگی برگزاری انتخابات به شکل سنتی فراهم است.
وی با اشاره به اینکه 20 آذرماه جاری عملیات اجرایی انتخابات شروع شده است افزود: معرفی هیات های اجرایی برای انتخابات خبرگان رهبری به خوبی انجام شد و با همدلی و همراهی که بین هیات های نظارت و بخش اجرایی وجود دارد ، کار تایید هیات های اجرایی به سرعت و بدون هیچ مساله ای انجام شد.
رشیدیان با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از 26 آذرماه شروع شده است گفت: پیش بینی می شود بر اساس برخی گانه زنی ها داوطلبان ثبت نامی خبرگان رهبری خراسان رضوی به 14 نفر برسد.
به گفته استاندار خراسان رضوی تعداد نمایندگان این استان در مجلس خبرگان رهبری شش نفر می باشد.
رشیدیان به آغاز نام نویسی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از امروز /شنبه/ اشاره کرد و گفت : پیش بینی می شود در مجموع 500 نفر با توجه به شرایط رقابتی ایجاد شده در خراسان رضوی ثبت نام کنند.
تعداد نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی 18 نفرمی باشد.
به گفته وی در زمینه تعیین هیات اجرایی مجلس شورای اسلامی هم با توافقی که بین وزارت کشور و شورای نگهبان انجام شده قرار است هیات های اجرایی خبرگان رهبری هم در موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده شود.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هفتم اسفندماه امسال برگزار می شود.
1906/1211

نظر شما