شناسهٔ خبر: 9892895 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

برگزاری انتخابات الکترونیک در مشهد قطعی نشده است

ایسنا

صاحب‌خبر -

استاندار خراسان رضوی از روند ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در فرمانداری مشهد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان- علیرضا رشیدیان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیام وزیر کشور در تاریخ 20 آذر کار عملیاتی و اجرایی انتخابات آغاز شد و با انتخاب هیات اجرایی و همدلی و همراهی که بین هیات نظارت شورای نگهبان و وزارت کشور وجود داشت در حداقل زمان انتخاب هیات اجرایی صورت گرفت.

وی افزود: ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان از روز 5 شنبه 26 آذرماه آغاز شد و با پیش‌بینی‌های انجام شده از استان خراسان رضوی 14 نفر در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان از استان خراسان رضوی ثبت نام خواهند کرد و با توجه به حضور 6 نماینده از استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان امیدواریم مشارکت خوبی را در این بخش از سوی مردم شاهد باشیم.

رشیدیان درباره انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی از امروز آغاز شد و با توجه به ایجاد فضای رقابتی در استان ثبت نام 500 نفر از خراسان رضوی در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی می‌شود که در پایان 18 نفر راه پیدا خواهند کرد.

استاندار خراسان رضوی در ارتباط با هیات اجرایی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به توافقی که بین وزارت کشور و شورای نگهبان صورت گرفته بنا شده که از همان هیات‌ها استفاده کنیم و انتخاب 8 نفر مربوطه هم از امروز آغاز شده که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسیم.

وی عنوان کرد: تا کنون هیچ مشکلی از هیچکدام از فرمانداری‌های شهرستان‌های استان گزارش نشده است.

رشیدیان در ادامه افزود: با توجه به شعار و اهداف دولت باید در این انتخابات بستری فراهم شود تا تمامی سلایق سیاسی، اقشار جامعه و جناح‌های مختلف حضور حداکثری خود را در روز 7 اسفند به نمایش بگذارند، در همین راستا در استان خراسان رضوی تلاش خواهیم کرد که انتخاباتی با شکوه به همراه حضور حداکثری مردم برگزار شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه از احزاب و گروه‌های سیاسی برای حضور در انتخابات دعوت شده است، بیان کرد: پیگیری‌ها با هیات نظارت در خصوص بحث تایید صلاحیت‌ها انجام شده و همچنین تلاش شده تا ظرفیت و فضا برای حضور تمامی گروه‌ها، جناح‌ها و احزاب سیاسی که مجوز قانونی وزارت کشور را دارند در انتخابات فراهم شود.

رشیدیان با بیان اینکه موضوع انتخابات الکترونیک در مشهد قطعی نشده، گفت: آمادگی برگزاری انتخابات به هردو صورت الکترونیک و غیر الکترونیک را داریم، اما شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که ما در این دوره انتخابات الکترونیک در مشهد نداشته باشیم، در این رابطه محدودیت امکاناتی وجود ندارد، ولی برای برگزاری انتخابات الکترونیک باید امکانات و تجهیزات به تایید شورای نگهبان می‌رسید که تا کنون اتفاق نیافتاده که امیدواریم این مشکل هرچه سریعتر حل شود.

استاندار خراسان رضوی درباره اتباط دولت با احزاب و گروه‌های سیاسی استان بیان کرد: نشست دولت با احزاب برگزار خواهد شد و جلساتی با تمامی جناح‌ها و احزاب قانونی خواهیم داشت و یکی از اهداف این نشست‌ها تعامل احزاب و جناح‌ها با هیات نظارت و اجرایی است تا در زمان تایید صلاحیت‌ها مشکلات را به حداقل برسانیم.

نظر شما