شناسهٔ خبر: 9860501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با سراسر کشور؛

آغاز ثبت نام کاندیداهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی، با اشاره به تشکیل فرآیندهای انتخاباتی در استان، گفت: ثبت نام از کاندیداهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشوراز امروز(۲۶ آذر) درآذربایجان غربی آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، علیرضا رادفر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی شامگاه دیروز(26 آذر) در نشست خبری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: پس از اتمام مهلت ثبت نام مدارک داوطلبان از طریق مراکز به وزارت کشور ارسال می شود  و مطابق با قانون از (6 دی)  به مدت یک ماه صلاحیت های افراد کاندیدا مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی، با بیان اینکه در صلاحیت ها از (6 بهمن) به مدت 2 روز برای افراد کاندیدا ابلاغ می شود، افزود:  کاندیداهای رد صلاحیت در این مدت فرصت دارند تا اعتراض های خود را اعلام کنند و اعضای محترم شورای فقهای نگبان نیز از (11 تا 20 بهمن) بر روی اعتراض های وارده بررسی های مجددی را شروع می کنند و (21 بهمن) اسامی کاندیداهای تایید صلاح  شده از طریق آگهی به اطلاع عموم می رسد.

 

رادفر خاطر نشان کرد: از (22 بهمن) تبلیغات کاندیداها شروع می شود و تا 14 روز یعنی تا ساعت(8 صبح  پنج شنبه 7 د اسفند) ادامه دارد و 24 ساعت مانده به روز انتخابات تبلیغات ممنوع می شود.

 

این مسئول، در ادامه با اشاره به اینکه در اولین روز ثبت نام یک نفر مراجعه کننده داشتیم که ثبت  نام خود را با موفقیت انجام داد، اظهار داشت:  افراد کاندیدای مجلس خبرگان باید دارای بینش سیاسی، آشنایی به مسائل روز، معتقد به نظام جمهوری اسلامی و نداشتن سوء سوابق سیاسی  و سایر شرایط که باید مد نظر این عزیزان باشد.

 

وی ادامه داد:  سه تصویر از کپی شناسنامه و سه تصویر از کپی کارت ملی، اصل مدرک حوزوی و 12 قطعه عکس سه در چهار از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کاندیداهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

 

 این مسئول، در ادامه با اشاره به اینکه ثبت نام از کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از (28 آذر) آغاز می شود، اضافه کرد: اعلام رسمی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از هفت ماه قبل آغاز شده که بنابر قانون کسانیکه می باست خود را برای ثبت نام رد این دوره از انتخابات آماده می کردند اگر در دارای پست اداری بودن باید استعفا می دادند.

 

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی تصریح کرد: فرمانداران و بخشداران حوزه های انتخابیه مراحل تشکیل حوزه ها را برعهده خواهند داشت و از (5 دی) به مدت 10 روز بررسی صلاحیت داوطلبان آغاز می شود و در (15 در) رد صلاحیت ها توسط فرماندارن و هیات های اجرایی به افراد اعلام می شود که  کاندیداها بعد از اعلام نتایج رد صلاحیت حق اعتراض دارند به مدت چهار روز که بعد از این مدت هیات های اجرایی دوباره عملیات بررسی صلاحیت را آغاز می کنند.

 

رادفر ادامه داد: اسامی نهایی کاندیداها در(27 بهمن) اعلام می شود و از (29 بهمن) کاندیداهای تایید صلاحیت تبلیغات خود را آغاز می کنند و تا 24 ساعت قبل از شروع انتخابات حق تبلیغ و معرفی خود را دارند.

 

وی، با اشاره به مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: تصویر شناسنامه از تمامی صفهات، تصویر کارت ملی، 10  قطعه عکی سه در چهار، ارائه آخرین مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، ارائه کارت پایان خدمت و استعفا نامه خود که باید  در روز ثبت نام تحویل دهند.

 

نظر شما