شناسهٔ خبر: 9852021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رازینی در جمع خبرنگاران:

وظیفه نظارتی خبرگان همچون نظارت مجلس بر دولت نیست

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نظارت خبرگان به معنای نظارتی که مجلس بر دولت انجام می‌دهد نیست و در قانون اساسی نیز چیزی به عنوان نظارت بر رهبری ذکر نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین علی رازینی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه نظام چه دستگاه‌های اجرایی و چه قضایی باید براساس قانون عمل کنند و گرنه سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طرح مسائلی درباره وظایف خبرگان که اختلاف‌برانگیز است در رسانه‌ها اقدام درستی نیست، گفت: ممکن است شخصی یک نظر داشته باشد و علمای دیگر نظر متفاوتی اما دامن زدن به آن‌ها خوب نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رازینی درباره شیوه انتخاب رهبری در قانون اساسی گفت: این شیوه با انتخاب نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهوری متفاوت است و نظارت خبرگان به معنای نظارتی که مجلس بر دولت انجام می‌دهد نیست و در قانون اساسی نیز چیزی به عنوان نظارت بر رهبری ذکر نشده است.

نماینده مردم همدان در خبرگان رهبری تصریح کرد: تعیین رهبری در کشور ما مکانیزم خاصی دارد و مردم مستقیما در انتخاب رهبر دخالت ندارند اما چون این موضوع دارای اهمیت بالایی است براساس افراد انتخاب ‌شده‌ای که توان شناخت اعلم را دارند و در این مسیر فعالیت می‌کنند، صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رازینی خاطرنشان کرد: انتخاب رهبر بر عهده نهاد مجلس خبرگان است و این به معنی نظارت بر کار رهبری و کنترل وی نیست و نظارت بر این نهاد همانطور که گفتم به معنی نظارت نهادهایی همچون مجلس و ریاست جمهوری در قانون اساسی تعریف نشده است.

نظر شما