شناسهٔ خبر: 9850358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نام نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- نام نویسی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان خراسان شمالی روز پنجشنبه در فرمانداری بجنورد با ثبت نام آیت الله حبیب الله مهمان نواز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

نماینده فعلی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در حاشیه این نام نویسی در گفت و گو با خبرنگاران
استان اظهار کرد: وظیفه خود می داند که در این دوره از انتخابات نیز شرکت کند.
استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری دارای یک نماینده است.
به گزارش ایرنا آیت الله حبیب الله مهمان نواز اظهار کرد: هرکس می تواند قدمی برای این نظام و اسلام بردارد باید احساس وظیفه کند.
وی با بیان اینکه احساس وظیفه و مسئولیت کرده است افزود: باید تلاش کنیم تا به این ملت خدمت کنیم و از هر راهی که می توانیم این تلاش را داشته باشیم.
وی مجلس خبرگان رهبری را رکن اساسی در کشور عنوان کرد و گفت: مردم باید تلاش کنند تا فرد شایسته را به این مجلس بفرستند.
وی افزود: مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید شایستگی داشته باشند تا بتوانند به ملت خدمت ارائه دهند به همین منظور مردم باید با دقت در این دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی افراد شایسته و با ایمان را انتخاب کنند.
وی همچنین از نامزدهای انتخاباتی خواست به قانون عمل کنند و آبروی نظام را نبرند.
وی گفت: نامزدهای انتخاباتی برای جمع آوری رای نباید دست به هر کاری بزنند بلکه باید به مردم فرصت دهند زیرا که آنان خود فرد اصلح و شایسته را انتخاب خواهند کرد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش از مردم خواست تا افراد با تقوا، مومن، پرهیزگار را انتخاب کنند.
با آغاز ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در محل فرمانداری تا ظهر امروز پنجشنبه فقط یک نامزد ثبت نام کرد.
حدود 900 شعبه در خراسان شمالی برای این دوره از انتخابات تشکیل خواهد شد و 13 هزار نفر نیز عوامل اجرایی و انتظامی انتخابات را بر عهده خواهند داشت.
در انتخابات مجلس خبرگان رهبری 19 حوزه و در انتخابات مجلس شورای اسلامی 17 حوزه در استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.
طبق آمار رسمی و سرشماری جمعیت این استان 860 هزار نفر و طبق آخرین آمار ثبت احوال 900 هزار نفر است که 60 درصد این جمعیت می توانند در انتخابات شرکت کنند.
خراسان شمالی در انتخابات دوره های گذشته مشارکتی بیش از میانگین کشوری داشته است.
خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز مشترکا با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده دارد.
این استان همچنین یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
3007/1744

نظر شما