شناسهٔ خبر: 9849221 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله کعبی در گفت وگو با خبرنگاران:

خبرگان محل جناح ها، احزاب و اختلاف سلیقه های ناشی از دیدگاه های حزبی نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امکان وجود تفاوت دیدگاهی و سلیقه های گوناگون اعضای مجلس خبرگان رهبری در زمینه اوضاع داخلی و بین المللی است اما تصمیم هر کدام از اعضا مبتنی بر کارشناسی برتر مذهبی و علمی می باشد، عنوان کرد: کسانی که فکر می کنند مجلس خبرگان رهبری باید در حد خواسته های جناح ها، گروه ها و احزاب سیاسی تنزل پیدا کند در حقیقت جایگاه مجلس خبرگان را نشناخته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز با حضور در فرمانداری اهواز و نام نویسی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با اشاره به این که مجلس خبرگان رهبری نقطه پیوند مردم و نظام اسلامی در بعد اسلامیت و جمهوری نظام است، ابراز داشت: مجلس خبرگان رهبری نماد مردم سالاری اسلامی است.

 

وی ادامه داد: محل تجمع مجتهدان با نفوذ مردمی منتخب توسط مردم که اشراف و احاطه بر علوم دینی به ویژه فقه و برخوردار از عدالت و تقوا و دارای بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی به مسائل روز و مسلط به اوضاع داخلی و بین المللی که در زمینه تعیین رهبری و تداوم صفات رهبری ایفای نقش می کند.

 

آیت الله کعبی با اشاره به فرمایشی از امام راحل و این که مسؤولیت مجلس خبرگان بالاترین مسؤولیت ها است، اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری تضمین کننده مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ مبنای قدرت در اسلام الهی اما ساخت قدرت، مردمی است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم از طریق انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری و با اتکا به رأی عمومی ملت، قدرت را می سازند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که مجلس خبرگان رهبری یکی از عرصه های ساخت قدرت توسط ملت در سطح بسیار کلان رهبری این نظام الهی است، ابراز داشت: خبره به معنای کارشناس است و مجلس خبرگان تجمع کارشناسان برتر دینی، برخوردار از اعتماد ملت و دارای نفوذ معنوی جهت تعیین، صیانت از رهبری و تداوم رهبری می باشد.

 

وی با تأکید براین که اظهار نظر نهفته در ذات مجلس خبرگان رهبری، یک اظهار نظر صرفا کارشناسی است، ابراز داشت: مجلس خبرگان رهبری قوه مقننه، قوه مجریه و قدرت اجرایی یا تقنینی در آن وجود ندارد، بنابراین محل جناح ها، احزاب و اختلاف سلیقه های ناشی از دیدگاه های حزبی و جناحی نیست.

 

آیت الله کعبی با اشاره به این که امکان وجود تفاوت دیدگاهی و سلیقه های گوناگون اعضای مجلس خبرگان رهبری در زمینه اوضاع داخلی و بین المللی است اما تصمیم هر کدام از اعضا مبتنی بر کارشناسی برتر مذهبی و علمی می باشد، عنوان کرد: کسانی که فکر می کنند مجلس خبرگان رهبری باید در حد خواسته های جناح ها، گروه ها و احزاب سیاسی تنزل پیدا کند در حقیقت جایگاه مجلس خبرگان را نشناخته اند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به دلیل این که خود رهبری و ولایت فقیه حزبی و جناحی نیست، بنابراین مجلس خبرگان تعیین کننده رهبری و ایفا کننده نقش در زمینه مراقبت در حوزه تداوم صفات رهبری نمی تواند یک مجلس جناحی و حزبی باشد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که مجلس خبرگان رهبری، مجلسی فعال، کارآمد، بروز و دارای اشراف کامل نسبت به اوضاع کلان داخلی و شرایط بین المللی و عرصه های تصمیم گیری راهبردی رهبری است، ابراز داشت: علاوه بر حوزه کلان راهبردی نظام، مجلس خبرگان رهبری می تواند باتوجه به جایگاه و نفوذ بالا جهت تحقق سیاست های کلان نظام مشورت هایی را بدهد./9453/پ202/ج

نظر شما