شناسهٔ خبر: 9843312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

از ساعت ۸ امروز؛

ثبت نام داوطلبان انتخابات خبرگان رهبري در خراسان جنوبی آغاز شد

خبرگزاری شبستان: ثبت نام داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی از ساعت ۸ صبح در فرمانداری بیرجند آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، داوطلبان یا نمایندگان آنها می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز علاوه بر فرمانداری ها به ستاد انتخابات در محل وزارت کشور نیز مراجعه کنند.

 


ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به مدت یک هفته تا پایان وقت اداری 2 دی ماه ادامه دارد.

 


ارائه اصل شناسنامه عکس دار، چهار نسخه تصویر همه صفحات شناسنامه و 12 قطعه عکس 4*6 و تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی از جمله مدارک و اقدامات مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان خبرگان است .


اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی، اجتهاد درحدی که قدرت استنباط بعض مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد، بینش سیاسی، اجتماعی و آشنایی با مسایل روز، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی از جمله شرایط داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به موجب ماده 3 قانون انتخابات مجلس خبرگان است.

 


طبق قانون، کسانی که داوطلب انتخابات مجلس خبرگان هستند ضرورت ندارد که ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند.

 

همچنین مرجع تشخیص دارابودن شرایط، فقهای شورای نگهبان قانون اساسی هستند اما کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحاً یا ضمناً اجتهاد آنان را تأیید کرده باشند، از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت.

 

یادآور می شود، ثبت نام داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز 28 آذر آغاز می شودو تا چهارم دی ادامه خواهد داشت.

 

 

 

نظر شما