شناسهٔ خبر: 9839269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون سیاسی استانداری همدان:

تحرکات داوطلبان احتمالی رصد می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه تاکنون گزارشی درباره تخلف انتخاباتی به ستاد برگزاری انتخابات نرسیده است، گفت: تحرکات داوطلبان احتمالی برای حضور در انتخابات رصد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار امشب در نشست خبری ستاد برگزاری انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه با برگزاری انتخابات نماد جمهوریت کشور و نظام رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: انتخابات نشانه حضور مردم در سرنوشت سیاسی کشور است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم اولین انتخابات را در اسفندماه سال جاری برگزار می‌کند، افزود: حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسباب و لوازمی را طلب می‌کند و فضای لازم باید برای حضور همه گروه‌های سیاسی معتقد به نظام جمهوری اسلامی فراهم شود.

الهی‌تبار با تاکید بر اینکه مجریان انتخابات از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند، گفت: ناظرین بر انتخابات نیز از همه ظرفیت‌ها برای نظارت سالم بر انتخابات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با ایجاد اعتماد عمومی و حضور حداکثری باید در عرصه انتخابات حماسه دیگری رقم بخورد، اضافه کرد: مجلس خبرگان رهبری کلیدی‌ترین نقش را در جمهوری اسلامی ایفا می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در بحث نظارت بر نهادها و وزارتخانه‌ها کارکرد ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری انتخابات در استان همدان هفت کمیته سازماندهی و تشکیل شده است، گفت: مجریان برگزاری انتخابات بر اساس قانون تعریف شده‌اند.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه ستاد برگزاری انتخابات ارتباط و مقدمات کار برگزاری انتخابات را فراهم و مجریان را کمک می‌کنند، بیان کرد: کمیته فناوری اطلاعات یکی از کمیته‌های هفت‌گانه است که بحث برگزاری انتخابات الکترونیکی را دنبال می‌کند و در این خصوص زیرساخت مناسبی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات الکترونیکی در چه مناطقی برگزار می‌شود، گفت: هنوز مشخص نیست که انتخابات به صورت الکترونیکی در چه مناطقی برگزار می‌شود و این موضوع هنوز اعلام نشده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با تاکید بر اینکه در این دوره از انتخابات پهنای باند اینترنت در استان چهار برابر افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: در 98 درصد از شعب اخذ رأی شبکه ارتباط آنلاین وجود دارد و در حدود دو درصد مشکل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 23 مرحله انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: انتخابات 25 مرحله دارد و تنها دو مرحله اخذ رأی و شمارش آرا به صورت دستی انجام می‌شود.

الهی‌تبار افزود: کمیته امنیتی، کمیته آموزشی، کمیته ارتباطات، کمیته استعلام و حراست، کمیته حقوقی و کمیته پشتیبانی دیگر کمیته‌های ستاد انتخابات هستند.

وی با اشاره به اینکه در بحث انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان همدان یک حوزه اصلی وجود دارد، بیان کرد: دیگر حوزه‌های انتخاباتی در این خصوص فرعی هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان در خصوص هیئت بازرسی انتخابات استان همدان اظهار کرد: ستاد بازرسی انتخابات با مسئولیت محمودرضا عراقی معاونت عمرانی استانداری تشکیل شده و معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و مدیرکل بازرسی استانداری در هیئت بازرسی عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 12 جلسه ستاد برگزاری انتخابات برگزار شده است، افزود: این ستاد با برگزاری این تعداد جلسات تاکنون 90 مصوبه داشته است.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد یک هزار و 216 شعبه اخذ رأی در استان تشکیل شده است، گفت: در انتخابات این دوره پیش‌بینی این است که تعداد شعب اخذ رأی بیشتر از یک‎هزار و 300 شعبه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی تعداد شعب اخذ رأی را تعیین می کنند، اظهار کرد: در دوره قبل انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز تعداد یک‌هزار و 450 شعبه اخذ رأی در استان فعال بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان در خصوص فعالیت‌های برخی افراد و تبلیغات زودهنگام بیان کرد: در حال حاضر یکصد نفر که مشغول فعالیت و تبلیغات هستند شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی درباره تخلف انتخاباتی به ستاد برگزاری انتخابات نرسیده است، خاطرنشان کرد: تحرکات داوطلبان احتمالی برای حضور در انتخابات رصد می‌شود.

الهی‌تبار درباره فعالیت تبلیغاتی مدیران در راستای کمک به برخی کاندیداها تاکید کرد: اگر مدیران و کارمندان دولت با شخصیت حقیقی در خصوصی تبلیغات وارد شوند منع قانونی ندارد اما اگر با شخصیت حقوقی و از جایگاه دولتی با کاندیداها همراه شوند این امر تخلف محسوب شده و برخورد می‌شود.

انتهای پیام/89044/ج40/چ3000

http://fna.ir/CP6DY0

نظر شما