شناسهٔ خبر: 9810188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات گیلان:

انتخابات در گیلان الکترونیکی نیست

رشت - رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه اجرای انتخابات الکترونیکی تنها در کلانشهرها بوده و شهر رشت نیز کلانشهر محسوب نمی شود تاکید کرد: انتخابات در گیلان الکترونیکی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدی پور در نشست خبری که عصر سه شنبه برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از بیست و ششم ماه جاری گفت:  ۵۶ هزار نفر در بخش‌های مختلف بازرسی، نظارت و اجرایی برای برگزاری انتخابات همکاری می کنند که از این تعداد ۹۸ درصد نیروهای مردمی و مابقی از نیروهای دولتی استفاده شده اند.

وی افزود: در انتخابات پیش رو بیش از دو هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ برای فعالیت خواهند داشت.

احمدی پور با بیان اینکه ثبت نام از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از بیست و ششم آذرماه آغاز می شود و تا دوم دی ماه ادامه دارد تصریح کرد: همه هیئت های اجرایی این انتخابات تا پنج شنبه هفته جاری در استان تشکیل می شوند.

 معاون سیاسی- امنیتی استاندار گیلان همچنین به آغاز ثبت نام داوطلبان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود که تعداد ۲۳۱ نفر به عنوان کاندیدای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند که این تعداد نسبت به دوره قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است و هیئت های اجرایی این انتخابات نیز از روز بیست و هشتم آذرماه همزمان با شروع ثبت نام کاندیداها تشکیل می شود.

احمدی پور در ادامه با اشاره به تفاهمنامه وزارت کشور و شورای نگهبان در خصوص برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی تصریح کرد: این تفاهمنامه هنوز به صورت قطعی تایید نشده و در صورت قطعی شدن هم تنها در کلانشهرها الزام اجرایی دارد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان تاکید کرد: اجرایی شدن این تفاهم نامه تنها در کلانشهرها الزامی است و از آن جایی که رشت جزو کلانشهرها محسوب نمی شود، در گیلان انتخابات الکترونیکی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به تعداد حوزه های پیش بینی شده در گیلان گفت: برای انتخابات خبرگان رهبری یک حوزه اصلی و ۴۲ حوزه فرعی و برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ حوزه اصلی و ۳۲ حوزه فرعی فعالیت خواهند کرد.

امسال و در هفتم اسفندماه انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری سهم گیلان از کرسی های این دو مجلس است.

نظر شما