شناسهٔ خبر: 9803959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقيمي: يک سوم انتخابات، الکترونيکي برگزار مي شود (تکميلي)

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1111 1394/09/24
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: اخذ یک سوم از آرای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت الکترونیک است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد حسین مقیمی در حاشیه پانزدهمین جلسه ستاد انتخابات کشور در سازمان ثبت احوال، در جمع خبرنگاران افزود: پس از آنکه قرار شد یک سوم رای‌گیری مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت الکترونیک انجام شود درصدد تهیه سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم برآمدیم که در حال حاضر نرم‌افزار تهیه شده است و در حال رفع ایرادات فنی آن هستیم.
وی خاطر نشان کرد: لازم است پس از آماده شدن نرم‌افزار، آن را به تائید شورای نگهبان برسانیم و علاوه بر آن باید تا دو هفته آینده حوزه انتخاباتی که آرای آنها به شیوه الکترونیک اخذ می‌شود نیز به تائید این شورا برسد.
مقیمی درباره سن رای‌دهندگان گفت: افرادی که هفتم اسفند ماه سال جاری 18 سال آنها به اتمام برسد مجاز به شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستند.
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود:‌ واجدان و متقاضیان برای رای دادن در انتخابات باید شناسنامه و شماره ملی داشته باشند.
وی ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور نیز شرایط را به گونه ای تدارک دیده است تا شهروندانی که احیاناً کارت ملی و یا شماره ملی ندارند در صورت تقاضای افراد ظرف مدت کوتاهی برای آنان کارت ملی هوشمند صادر شود.
مقیمی گفت:‌ ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر و مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز می شود.
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: داوطلبان برای نام نویسی در انتخابات می توانند به ستاد انتخابات کشور و یا فرمانداری های سراسر کشور مراجعه کنند.
صدا وتصویر دارد

نظر شما