شناسهٔ خبر: 9783992 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رویکرد | لینک خبر

راهداري كشور آماده‌تر از هر زمان در زمستان پيش رو

نشست تخصصي يكروزه مديران كل و راهداري ادارات كل راه و شهرسازي ۸ استان همجوار استان تهران با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي و جانشين فرماندهي پليس راه كشور در محل سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي برگزار شد.

صاحب‌خبر -
راهداري كشور آماده‌تر از هر زمان در زمستان پيش رو
به گزارش " رویکرد " به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده اي، مهندس داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان با اشاره به لزوم بازنگري در فرآيندهاي انجام كار در حوزه راهداري بر تعامل هرچه بيشتر و شناسايي نقاط ضعف و قوت در اين حوزه تاكيد كردند.
وي تجهيز راهدارخانه‌ها به امكانات مورد نياز براي در راه ماندگان را از ضروريات راهداري زمستاني برشمرد و حمل‌ونقل ايمن و روان را اولويت اصلي اين سازمان اعلام نمود .
وي افزود : در شرايط بحراني و عندالزوم با هماهنگي پليس راه، راه را بايد مسدود كرد تا حافظ جان مردم و مسافرين باشيم زيرا اولويت اول حفظ ايمني و سلامت مردم است.
سرهنگ اسفندياري جانشين فرماندهي پليس راه كشور با اعلام آمادگي هرچه بيشتر پليس راه كشور جهت تعامل در مواقع بحران ومديريت ترافيك و حفظ امنيت مسافران، خواستار تشكيل جلسات منظم باتوجه به شرايط اعلامي توسط سازمان هواشناسي كشور شد.
وي افزود: تعامل و ارتباطات تنگاتنگ بين استاني و پليس راه كمك مي‌كند تا در مواقع بحراني تصميم درست گرفته شود و كمترين آسيب به كاربران جاده اي وارد شود.
در ادامه اين نشست مهندس حسن نيا معاون راهداري سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با اشاره به لزوم مديريت واحد محورهاي مواصلاتي كشور از تقسيم كار در اين حوزه نام برد و اظهار داشت:
محورهاي مواصلاتي كشور كه پتانسيل بيشترين ميزان تردد و برف‌گير بودن را دارا مي باشند به صورت واحد در ستاد مديريت مي‌شوند تا بتوان مشكلات بين محوري و حوزه‌اي را كاهش داد.
وي بكارگيري ماشين‌آلات بخش خصوصي در شرايط بحراني را خواستار شد و مستند سازي فعاليت‌ها جهت انعكاس عملكرد راهداران رامهم برشمرد.
اين گزارش حاكي است در اين نشست هريك از مديران كل و مديران راهداري استانها به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند و در پايان يكي از محورهاي مواصلاتي كشور كه در بارش برف اخير براي ساعاتي مسدود شد به صورت پايلوت مورد بررسي قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت آن ارزيابي شد.

نظر شما