شناسهٔ خبر: 970832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زمین لرزه مورموری تلفات جانی نداشت

ایلام - ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: زمین لرزه بامداد یکشنبه مورموری از توابع شهرستان آبدانان خسارت مالی بر جای گذاشت.

صاحب‌خبر -

«شاپور پولادی» در تماس تلفنی ایرنا اظهار کرد: این زمین لرزه با وجود آسیب وارد کردن به منازل و ساختمان های منطقه هیچ تلفات جانی به دنبال نداشته است.

وی اعلام دقیق خسارت مالی زلزله بامداد این منطقه را منوط به بررسی بیشتر و دقیق تر کرد.

زمین لرزه ای شدید ساعت 35 دقیقه و 18 ثانیه بامداد یکشنبه حوالی «مورموری» از توابع شهرستان آبدانان استان ایلام را لرزاند.

به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه به بزرگی 5.6 درجه در مقیاس امواح درونی زمین (ریشتر) و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.

به گزارش منابع محلی، شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که باعث وحشت مردم مورموری، روستاهای پیرامون و شهر آبدانان شده و اهالی مضطرب و نگران سراسیمه از منازل بیرون زدند.

مورموری در فاصله 55 کیلومتری آبدانان و 210 کیلومتری شمال خاوری شهر ایلام از روز دوشنبه هفته گذشته به کانون پس لرزه و زلزله تبدیل شده است.

بر پایه داده های پایگاه اطلاع رسانی مرکز لرزه نگاری کشوری، مورموری در این بیش از 500 بار لرزیده است.

زمین لرزه دوشنبه گذشته مورموری به بزرگی 6.1 ریشتر باعث وارد آمدن خسارت و آسیب های فراوان و زخمی شدن حدود 470 نفر شد. ک/3

565/1547

نظر شما