شناسهٔ خبر: 9545470 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

با توجه به ورود سامانه بارشي به ايلام؛

مدارس و منازل مهران آماده پذيرايي زائران هستند

موج - استاندار ايلام گفت: با توجه به ورود سامانه بارشي به استان و احتمال بارش باران، مدارس و منازل مردم در شهر مهران براي اسکان زائران اربعين تجهيز شده است و از اين نظر هيچ گونه مشکلي وجود ندارد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا مرواريد اظهار داشت: بازگشت زائران اربعين از شهرهاي مذهبي عراق به کشور در مرز مهران آغاز شده است و با توجه به اينکه در 24 ساعت گذشته 18 هزار و 886 زائر از طريق اين مرز راهي کربلاي معلا در کشور عراق شده‌اند، 35 هزار و 320 زائر اربعين حسيني از طريق پايانه مرز بين‌المللي مهران وارد کشور شده‌اند.
وي با اشاره به جابه‌جايي زائران پس از ورود به مهران، گفت: امکانات لازم براي تسريع در ورود زائران در اين مرز به‌کارگيري شده است و اتوبوس و ديگر امکانات در استان‌هاي ديگر نيز از جمله لرستان، مرکزي و شهرداري تهران براي جابجايي زائران مهيا است.
مرواريد ادامه داد: با توجه به شروع بارندگي‌ها و افت دما و همچنين بسته بودن مرز مهران از تمامي مردم درخواست مي‌شود از مراجعه به استان ايلام و مرز مهران خودداري کنند.
وي گفت: بايد از مراجعه مردم به مرز مهران از مبدأ جلوگيري شود و از پليس راه استان‌هاي هم‌جوار خواسته شده است از تردد خودروهاي زائران به سمت ايلام و مرز مهران ممانعت کنند.
مرواريد با اشاره به اين که هم اکنون خروج زائران اربعين حسيني در مرز بين‌المللي مهران امکان‌پذير نيست، افزود: از مردم تقاضا داريم براي تردد به عتبات عاليات به اين مرز مراجعه نکنند.
استاندار ايلام خاطرنشان کرد: اين تصميم را اتخاذ کرديم تا روند ورود زائران با کمترين مشکل انجام شود و امکان ارائه خدمات مطلوب در حوزه خدمات ورودي و حمل‌ونقل و جابه‌جايي زائران از مرز تا پارکينگ‌ها و پايانه مسافربري فراهم شود.

نظر شما