شناسهٔ خبر: 9541391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازگشت 80 هزار زائر اربعین از مرز شلمچه به کشور

آبادان-ایرنا- معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:80 هزار زائر از زمان آغاز بازگشت زائران اربعین به کشور، از مرز شلمچه وارد ایران شده اند.

صاحب‌خبر -

ولی الله حیاتی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:از ابتدای آغاز سفر معنوی پیاده روی اربعین تاکنون، 400 هزار زائر از نقطه مرزی شلمچه به عراق عزیمت کرده اند که از این تعداد 20 هزار تبعه کشورهای ترکیه، روسیه، پاکستان، افغانستان، هندوستان، شمال آفریقای جنوبی، آذربایجان و حوزه خلیج فارس هستند.
فرماندار ویژه خرمشهرگفت:300 دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی شلمچه برای جابجایی زائران به نقاط مختلف کشور و پنج رام قطار در مسیر خرمشهر به تهران و مشهد در نظر گرفته شده است.
حیاتی روند تردد زائران در پایانه مرزی شلمچه را روان خواند و گفت:مشکل ترافیکی در این مسیر وجود ندارد.
حیاتی تصریح کرد:بازگشت زائران به کشور از روزهای گذشته از این مرز آغاز شده و تمهیدات لازم نیز برای ورود آسان آنان به کشور اندیشیده شده است.
دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به مقصد کربلای معلی هستند.
مسیر اهواز- چذابه حدود 110 کیلومتر و خرمشهر- شلمچه نیز 30 کیلومتر می باشد که زائران عتبات عالیات همه ساله از این دو مسیر راهی کشور عراق می شوند.
در ایام اربعین پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه برای حضور در عزاداری اربعین در کربلای معلی تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یک میلیون نفر افزایش یابد.
7104/3017/6125 / 1539

نظر شما