شناسهٔ خبر: 9539746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز طرح همسفران خورشید در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: طرح همسفران خورشید با هدف خدمت به زائران پیاده حرم مطهر حضرت ثامن الائمه(ع) از روز اربعین حسینی آغاز می شود و تا روز دوم ربیع الاول ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

سید مجتبی احمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس امدادگران، نجاتگران و داوطلبان هلال احمر در طول شش جاده اصلی خراسان رضوی در قالب 25 پایگاه امداد جاده ای ثابت و 10 پایگاه موقت مستقر می شوند.
وی گفت: زائران پیاده با توجه به مسافت، دوری راه و پیاده روی در مسیرهای منتهی به مشهد نیازمند ارائه خدمات هستند لذا 101 گروه امدادی در قالب گروههای پنج و 10 نفری در ایستگاههایی که زائران پیاده استقرار می یابند به ارائه خدمات می پردازند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: طرح همسفران خورشید کاری مشترک با محوریت امداد است و به واقع جوانان، امدادگران و داوطلبان با یکدیگر همکاری خواهند نمود.
وی هدف این طرح را خدمت به زائرین پیاده بارگاه منور رضوی ذکر و بیان کرد: حس امنیت و کوشش در جهت تامین سلامت جامعه، کمک به بهبود سلامت زائران و ایجاد حس مشارکت موثر در میان داوطلبان از دیگر اهداف است.
احمدی گفت: در این طرح حدود 40 ایستگاه خدمات رسانی در قالب کانکس، چادر سلامت و ایستگاه صلواتی به همراه آمبولانس خدمت خواهند نمود.
وی افزود: 60 پرستار، پزشک و پیراپزشک نیز در این طرح مشارکت داشته و با توجه به نیازهای زائران در ایستگاههای سلامت مستقر شده و خدمت می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی پیش بینی کرد در چارچوب اجرای طرح همسفران خورشید حدود 400 هزار نفر از خدمات هلال احمر بهره مند شوند.
طی روزهای پایانی ماه صفر سه میلیون نفر وارد مشهد می شوند که از این تعداد 250 هزار نفر زائران پیاده هستند.
جمعیت هلال احمر استان شش میلیون نفری خراسان رضوی 31 پایگاه امداد و نجات، 20 نمایندگی و شعبه، 433 کارمند، 44 دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، دو هزار و 340 امدادگر، 40 هزار داوطلب و 103 هزار عضو جوانان هلال احمر دارد.
7498/1858

نظر شما