شناسهٔ خبر: 9538756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده قرارگاه ظفر:

تمرکز خدمات در مرزها برای ورود یک میلیون و 500 هزار زائر

ایلام - ایرنا - فرمانده قرارگاه ظفر ناجا گفت: خدمات رسانی در مرزهای سه گانه مهران، چذابه و شلمچه برای ورود بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر اربعین حسینی به کشور متمرکز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار حسن کرمی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: در این شرایط اجازه خروج از مرزهای کشور به دلیل آغاز موج بازگشت زائران داده نمی شود بنابراین توصیه می کنیم مردم به مرزها به ویژه مرز مهران مراجعه نکنند.
وی افزود: کسانی که در مسیر مرزهای سه گانه برای عزیمت به شهرهای مذهبی عراق هستند بدانند به طور قطع به آیین های اربعین نخواهند رسید، ضمن اینکه اجازه خروج آنها به ویژه در مرز مهران نیز داده نخواهد شد.
سردار کرمی با بیان اینکه گیت های خروجی در مرز مهران تعطیل و تمامی امکانات در گیت های ورودی متمرکز شده است، یادآور شد: طی 24 ساعت گذشته بیش از 37 هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شدند که پیش بینی می شود این تعداد امروز به 2 برابر افزایش یابد.
وی ادامه داد: ظرفیت مرز مهران برای خروج تکمیل است و از زائران درخواست می کنیم دیگر به این مرز مراجعه نکنند چرا که تمامی امکانات برای ورود زائران در نظر گرفته شده و موفق به خروج نخواهند شد چون از پل زائر اجازه خروج به سمت مرز به آنها داده نمی شود.
وی تاکید کرد: پلیس مرزبانی و گذرنامه کنترل های لازم هنگام ورود زائران را در مرزهای سه گانه در استان های ایلام و خوزستان انجام می دهند.
سردار کرمی عمده نیاز زائران را تامین امکانات ترابری و حمل و نقل آنان در زمان بازگشت برشمرد و تاکید کرد: امکانات مورد نیاز برای انتقال زائران از پایانه به شهر مهران تهیه شده و سازمان پایانه ها نیز برای انتقال آنها به شهرهای مبدا برنامه ریزی لازم را صورت داده است.
فرمانده قرارگاه ظفر ناجا به زائران توصیه کرد با توجه به وجود امکانات زیرساختی همچون شبکه ریلی در مرزهای شلمچه و چذابه از این نقاط برای ورود به کشور استفاده کنند چرا که ازدحام جمعیت در مهران بسیار بالاست و ممکن است در دریافت خدمات و تامین امکانات با مشکل روبرو شوند.
براساس اعلام مسئولان ستاد اربعین حسینی بیش از 800 هزار زائر از مرز مهران برای شرکت در آیین های اربعین از کشور خارج شدند.
2077/6119/9002

نظر شما