شناسهٔ خبر: 9527951 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

ظرفیت مرز مهران برای عزیمت زائران اشباع است

ایرنا

صاحب‌خبر -

سردار حسن کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعداد زائران مستقر در مسیر ایلام به مهران و پایانه مرزی به حدی زیاد است که روند خدمات رسانی به آنان را با مشکل روبرو کرده است.
وی افزود: از بامداد امروز مجبور به اعمال برخی محدودیت های ترافیکی در مسیر ایلام به مهران شده ایم به طوری که امکان تردد خودروها از مسیر ایلام به مهران به جز برای خودروهای امدادی و وسایل حمل و نقل عمومی وجود ندارد.
جانشین قرارگاه ظفر ناجا از زائران خواست با توجه به ترافیک روان تر مرزهای شلمچه و چذابه به این نقاط برای عزیمت به عراق مراجعه کنند.
سردار کرمی با اشاره به مشکل صدور ویزای گروهی (مانیفست) در مرز مهران تاکید کرد: با توجه به اینکه صدور ویزا برای گروه های پنج و 10 نفره صادر می شود این گروه ها به دلیل ازدحام جمعیعت ممکن است از یکدیگر جدا شده و مشکلاتی را ایجاد کنند که به همین دلیل مسئولان ارائه کپی ویزا را نیز برای اجازه خروج ممکن می دانند.
از صبح امروز پلیس راه در ورودی های استان ایلام در استان کرمانشاه و حتی همدان از آمدن خودروهای عمومی حامل زائران به سوی مهران ممانعت می کند.
شهر 15 هزار نفری مهران در این روزها پذیرای بیش از 100 هزار نفر جمعیت زائر است که می خواهند برای شرکت در آیین اربعین به کربلای معلی سفر کنند.
با نزدیک شدن به اربعین حسینی بر حجم زائرانی که خواستار حضور در آیین های اربعین هستند لحظه به لحظه بیشتر می شود به طوری که تنها در مرز مهران تاکنون حدود 800 هزار نفر عازم عتبات عالیات شده اند و تعداد بسیار زیادی نیز در پایانه مرزی منتظر اجازه خروج از کشور هستند.
2077/6033/6119/6034

نظر شما