شناسهٔ خبر: 9531882 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پلیس ترافیک راهور ناجا:مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه روان است

اهواز- ایرنا- رئیس پلیس ترافیک راهور ناجا گفت: مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی چذابه و شلمچه در استان خوزستان روان است و مشکل خاصی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علیرضا جهانگیری دوشنبه شب در پایانه مرزی چذابه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین وضعیت ترافیک راه های منتهی به مرزهای ، مهران ، چذابه و شلمچه اظهار کرد: وضعیت ترافیک در استان ایلام بخصوص در محدوده مهران پرحجم است اما ماموران پلیس راه برای تردد وسایل نقلیه عمومی محدودیت های ترافیکی را در نظر گرفته و باتوجه به شرایطی که در زمان حاضر در مرز مهران بوجود آمده است به زائران توصیه شده به مرزهای خوزستان مراجعه کنند.
وی تردد خودروهای نقلیه عمومی را در جاده های خوزستان روان بیان کرد و افزود: در استان خوزستان بخصوص در مسیر شلمچه هیچگونه مشکل ترافیکی وجود ندارد اما توصیه می کنیم زائرانی که قصد سفر به کربلا را دارند با شرایط مجاز به مرزهای خوزستان مراجعه کنند.
رئیس پلیس ترافیک راهور ناجا به ترافیک در برخی از جاده های منتهی به مرزها اشاره کرد و گفت: در این ایام با دو نوع ترافیک وسایل نقلیه و نیروی انسانی مواجه هستیم اما زائران باید بدانند که هر اقدامی که در راستای ایجاد ترافیک صورت گیرد منجر به معطلی آن ها برای سفر به کربلا خواهد شد.
وی بر مراجعه زائران با ویزا به مرزهای کشور تاکید کرد و افزود: زائران در صورت مراجعه بدون ویزا به مرزهای چذابه و شلمچه ناچارند بازهم به شهرهایی که در آن ها ویزا صادر می شود بازگردند و همین امر باعث تشدید ترافیک جاده ای خواهد شد.
جهانگیری ادامه داد: نداشتن ویزای خیلی از زائران ترافیک سنگینی را در برخی جاده های منتهی به مرزها ایجاد کرده است ولی توصیه می شود آن ها ابتدای سفر به مرز برای اخذ ویزا اقدام کنند.
وی با تاکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان وسایل نقلیه شخصی در زمان بازگشت اظهار کرد: زائران پس از بازگشت از کربلا خسته هستند و انتظار داریم در زمان خستگی از رانندگی در جاده ها خودداری کنند و به هیچ عنوان برای اطلاع رسانی از تلفن های همراه و فضای مجازی استفاده نکنند.
رئیس پلیس ترافیک راهور ناجا به شرایط نامساعد آب و هوایی کشور در روزهای آینده نیز اشاره داشت و گفت: از آنجا که در روزهای آینده احتمال بارندگی در کشور وجود دارد از دارندگان وسایل نقلیه درخواست می شود تمامی نکات ایمنی را برای تردد در جاده ها رعایت کنند.
مرزهای شلمچه و چذابه دو کانون تردد زائران اربعین حسینی است.
حدود 700هزار زائر از این دو پایانه به کربلا عزیمت کردند.
7152/6065

نظر شما