شناسهٔ خبر: 9518508 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگي براي پارک بيش از 200 هزار خودرو در مرز مهران

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اقتصادی 1394/09/09
مدیر کل راه و شهرسازی ایلام درباره آمادگی جاده‌های استان برای ورود زائران اربعین حسینی به مرز مهران اعلام کرد: برغم ازدحام زوار در مرز، هیچگونه نگرانی وجود ندارد و تاکنون حدود 130 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های موجود توقف کرده‌است و ما آمادگی پارک بیش از 200 هزار خودرو را داریم.
سید کمال الدین میرجعفریان که صبح امروز پس از بازدید از پایانه مرزی مهران با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفتگو می‌کرد درباره وضع کنونی راه های این شهر با بیان این‌که مرز مهران 10 روز است که میزبان سیل جمعیت و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) است، اظهار کرد: مرز مهران نزدیک ترین فاصله را با کربلای معلی و نجف اشرف دارد به همین دلیل اکثر زائران اربعین حسینی از همین مرز و همین پایانه عبور می‌کنند.
وی افزود: در برگشت بیش از 30 درصد به این جمعیت اضافه می‌شود یعنی بعضی از زواری که از پایانه‌‌های چزابه و شلمچه به عتبات مشرف می‌شوند در بازگشت از مرز مهران می‌گذرند.

پارک 130 هزار خودرو

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در خصوص امکانات پیش بینی شده در مرز مهران اظهار کرد: امسال هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و مشکلی در ارائه خدمات به زوار نداریم. فاصله 12 کیلومتری مهران تا مرز خوشبختانه 4 خطه شده و در محل پل «زائر» نیز برای تعریض جاده یک پل دیگر ساخته شده است.
وی اضافه کرد : ظرفیت پایانه الحمدلله بالاست و امسال تعداد گیت‌ها در پایانه به 93گیت افزایش پیدا کرده است. شب هم روشنایی مسیر مهران تا پایانه مرزی را تأمین کرده‌ایم و زائران شب و روز می‌توانند با امنیت کامل در مسیر تردد کنند.
میرجعفریان افزود : پارکینگ‌های ذخیره را آماده کرده‌ایم و به محض پر شدن یک پارکینگ از پارکینگ دیگر استفاده می‌کنیم.

* توصیه به زوار

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به ترافیک موجود در جاده‌های استان به ویژه محور ایلام - مهران به زواران و رانندگان خودروهای شخصی توصیه کرد: برای ایجاد بستر امن برای هموطنان عزیز تلاش کنند قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند،سرعت مجاز را رعایت کنند، در صورت خستگی ، استراحت و بدون هیچ شتابی جاده‌های استان به سمت مرز را طی کنند.
وی تأکید‌کرد: در مواردی که ترافیک جاده گره خورده خواهش ما این است که به مسیر مخالف نروند که خود این امر اختلال بیشتری در ترافیک جاده‌ها فراهم می‌آورد.
میرجعفریان یادآوری کرد:با توجه به توسعه پایانه و افزایش گیت‌های خروج، زائران نگران معطل شدن پشت گیت‌ها نباشند.

* تمهیدات لازم برای بازگشت زائران

میرجعفریان همچنین با اشاره به بازگشت دو سه روزه زائران عزیزی که در مدت دو سه هفته عازم عتبات عالیات شده‌اند و اینکه بیشتر زائران به خاطر امنیت و نزدیک بودن تمایل دارند از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور شوند ، گفت : قطعا حجم تردد روزهای آینده در محورهای استان ایلام سنگین خواهد بود و برای سبک کردن این بار ترافیکی محور قدیم صالح آباد-ایلام و محور مهران-ملکشاهی-ایلام بهسازی و ایمن‌سازی شده است تا ترافیک محور اصلی به این محورهای فرعی تقسیم شود.
وی در مورد محورهای ایلام به استان کرمانشاه و مرکز ایران نیز گفت: از استان ایلام به کرمانشاه دو محور اصلی و شریانی وجود دارد یکی محور ایلام- ایوان-اسلام آباد-کرمانشاه و دیگری محور ایلام- سرابله- حمیل- کرمانشاه که با تقسیم تردد به این دو محور ترافیک سبک خواهد شد. همچنین زائران استان‌های مرکزی کشور هم می‌توانند از طریق محورهای ایلام- دره شهر - پل دختر- خرم آباد و محور ایلام- سرابله- پل سیمره- کوهدشت-خرم آباد به شهرهای خود عزیمت کنند و زائرین استان‌های جنوبی نیز از طریق محور مهران-دهلران-اندیمشک می‌توانند راهی استان خوزستان شوند.
استان ایلام به لحاظ کمیت و محورهای مختلف ارتباطی دارای جاده‌های متعددی است اما این محورها هم اکنون نیاز به توسعه کیفی و چهار بانده شدن دارند که از سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه به انجام رسید و برای تسریع این مهم نیاز به تامین اعتبار لازم است که امیدواریم با نگاه مثبتی که همه دست اندرکاران میهن عزیز اسلامی به استان ایلام و مردم شریف این استان دارند اعتبارات لازم برای توسعه راه‌های استان تخصیص یابد.

نظر شما