شناسهٔ خبر: 9514310 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

زائران اربعین حسینی بیمه می‌شوند

رئیس ستاد اربعین و معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به بحث بهداشت و درمان زائران ایرانی در عراق و هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌های این کشور، گفت: زائران اربعین حسینی در یک یا دو روز آینده بیمه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حسین ذوالفقاری در دیدار با شماری از مراجع تقلید در قم با اشاره به بحث بهداشت و درمان زائران ایرانی در عراق و هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌های این کشور، گفت: زائران اربعین حسینی در یک یا دو روز آینده بیمه می‌شوند.

رئیس ستاد اربعین و معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: هلال‌احمر ایران در عراق مسوولیت اقدامات درمانی سرپایی را بر عهده دارد و به‌این منظور امکانات خوبی را در عراق مستقر و 85 تن دارو به عراق منتقل کرده است.

ارائه خدمت بیش از یک‌هزار پزشک و پرستار در پایگاه‌های هلال‌احمر

به گفته ذوالفقاری یک‌هزار و 300 پزشک، پرستار و بهیار مشغول ارائه خدمات سرپایی درمان در پایگاه‌های هلال‌احمر در عراق هستند.

وی با اشاره به این‌که مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های عراق باید هزینه‌ جداگانه‌ای برای دریافت خدمات بپردازند، اظهار کرد: بسیاری از زائران کار بیمه خود را انجام نداده‌اند و تعدادی نیز در مرزها خود را بیمه کرده‌اند.

عملیاتی‌شدن پیشنهاد بیمه زائران اربعین حسینی

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: چهارشنبه هفته گذشته وزارت کشور پیشنهادی را به دولت داد تا مبلغی برای بیمه زائران اربعین حسینی تخصیص یابد که ظرف امروز و فردا این پیشنهاد از سوی سازمان حج و زیارت و وزارت کشور عملیاتی می‌شود و این بیمه به صورت بی‌نام انجام می‌شود تا هزینه‌های بیمارستانی در حد امکان تامین شود.

وی عنوان کرد: تاکید زیادی داریم که افراد برای خروج از مرز ایران نظم و مقررات را رعایت کنند که هم ماموران جمهوری اسلامی و هم ماموران عراق به وظایف قانونی خود عمل کنند.

نظر شما