شناسهٔ خبر: 9494569 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بروجردی: تامین امنیت زائران اربعین در ایران و عراق مطلوب است

آبادان - ایرنا - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت تامین امنیت زائران اربعین در ایران و عراق مطلوب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علاءالدین بروجردی روز یکشنبه در بازدید از روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی شلمچه در جمع خبرنگاران رسانه ها گفت: استقبال ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از مراسم اربعین حسینی در کربلا، نشان دهنده آن است که وضعیت امنیتی عراق تاثیری در حضور پر شور مردم نداشته است.
وی با اشاره به وضعیت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: وضعیت شلمچه از لحاظ خدمت رسانی به زائران نسبت به سال های گذشته بهتر شده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان حرکت خودجوش و مردمی عزاداران حسینی، گفت: نقش دولت در برگزاری این آیین ها کمتر از 10 درصد بوده و حرکت مردمی آن نمود بیشتری دارد.
وی همچنین، ویژگی مهم پیاده روی اربعین حسینی را مردمی بودن آن بیان کرد و ادامه داد: تلاش می شود، کیفیت ارائه خدمت به زائران اربعین هر سال از سال قبل بهتر شود و اقدام های انجام شده در سال جاری نیز بیانگر آن است که حرکت، رو به جلو است.
بروجردی به زائران توصیه کرد، بدون داشتن ویزا و گذرنامه به مرزهای خروجی مراجعه نکنند، زیرا عبور از مرزها بدون ویزا تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است.
2 مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به مقصد کربلای معلا است.
مسیر اهواز - چذابه حدود 110 کیلومتر و خرمشهر - شلمچه نیز 30 کیلومتر است که زائران عتبات عالیات همه ساله از این 2 مسیر راهی کشور عراق می شوند.
در ایام اربعین پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه برای حضور در عزاداری اربعین در کربلای معلا تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد.
2077/6010/6125

نظر شما